Jak przytyć domowym sposobem?

Choroby    
ocena

We współczesnym świecie pogoń za szczupłą sylwetką jest na porządku dziennym. Nie dotyczy to jednak wszystkich. Niektóre osoby mają odwrotny problem: chcą za wszelką cenę przybrać na wadze. Pytamy: jak przytyć zdrowo?

Jak przytyć domowym sposobem?

www.freeimages.com

Tycie kojarzy się zazwyczaj z jedzeniem słodyczy, fast foodów i tłustych potraw. Taka dieta wpływa jednak niekorzystnie na zdrowie i samopoczucie, gdyż nie dostarcza organizmowi niezbędnych wartości odżywczych do jego funkcjonowania. Co zatem jeść, żeby nabrać dodatkowych kilogramów?

Przede wszystkim należy oprzeć dietę na węglowodanach złożonych. Warto sięgać po makarony, ryż brązowy, kasze, pieczywo pełnoziarniste, otręby, płatki kukurydziane oraz muesli. Z warzyw natomiast osoby chcące przytyć powinny wybierać przede wszystkim: kukurydzę, groch, fasolę, soczewicę, marchew oraz ziemniaki.

W nabraniu masy ciała pomagają także świeże owoce, w szczególności: banany, winogrona, ananasy i awokado, a także owoce suszone, m.in. morele, śliwki czy daktyle. W ramach przekąsek można sięgnąć po orzechy, bakalie oraz pestki słonecznika.

Zalecane przy diecie wysokokalorycznej są drób i wołowina. Należy również włączyć do jadłospisu ryby morskie (śledzia, tuńczyka, łososia) i wykorzystywać w kuchni jak najwięcej oliwy z oliwek bądź oleju z pestek winogron. Można śmiało również sięgać po nabiał i jego przetwory, w tym śmietanę, sery, masło i pełne mleko.

Osobom, które chcą przybrać na wadze, zaleca się także spożywanie jak największej ilości gęstych soków owocowych i warzywnych, gdyż pobudzają one apetyt. Warto wypić jedną szklankę przed planowanym posiłkiem.

Aby przybrać na wadze, nie wystarczy tylko włączyć do diety wymienione produkty, ale należy także przestrzegać pewnych zasad żywienia, tj. spożywać 5-6 posiłków dziennie, regularnie co około trzy godziny, najlepiej zawsze o tej samej porze. Łącznie liczba dostarczanych kalorii powinna wynosić ok. 3 tysięcy. W ramach jednego posiłku warto łączyć węglowodany, białko i tłuszcze.

Chęć nabrania kilogramów nie powinna łączyć się z brakiem aktywności fizycznej! Wręcz odwrotnie! Po pierwsze wysiłek fizyczny wpłynie na wzrost apetytu. Po drugie odpowiednio dobrane ćwiczenia pomogą zwiększyć masę mięśni, a zatem również liczbę kilogramów na wadze. Szczególnie zalecany jest trening siłowy z użyciem sprzętu, np. hantli.

OCENA
0.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
1 + 1 =