Uprawianie sportu w ciąży

Ciąża     dodano 2016-06-10
ocena

Choć mawia się, że sport to zdrowie, nie należy brać tego powiedzenia zbyt dosłownie w każdych okolicznościach. Szczególnie ostrożne powinny być w tym obszarze kobiety spodziewające się dziecka gdyż w tym stanie przemęczenie organizmu może nie być zbyt korzystne.

Uprawianie sportu w ciąży

flickr.com

Jednak w tym momencie pojawia się pytanie, czy ciężarne kobiety powinny zupełnie zrezygnować z wszelkiej aktywności fizycznej aż do czasu porodu? Na szczęście nie muszą, a co więcej - nie powinny.

Dla kobiet w stanie błogosławionym bardzo ważne jest zachowanie odpowiedniej kondycji fizycznej, regularna dawka sportu i wysiłku, co pozwoli zachować im smukłą sylwetkę, a po porodzie bez problemu powrócić do swojej wagi. Jednak pomimo to, że kobietom ciężarnym zaleca się uprawianie sportu, w zależności od stanu zdrowia i zaawansowania ciąży, należy skonsultować się z lekarzem i wybrać te rodzaje aktywności, które przysłużą się zdrowiu i samopoczuciu przyszłej mamy nie wyrządzając przy tym szkody ani krzywdy mającemu przyjść dopiero na świat małemu człowiekowi.

Z całą pewnością sport w czasie ciąży będzie zdecydowanie bezpieczniejszy w przypadku kobiet, które były aktywne fizycznie także przed nią. Jednak nie oznacza to, że pozostałe kobiety powinny zrezygnować z aktywności fizycznej. Wręcz przeciwnie, jest ona wręcz wskazana, jednak z pewnymi wyjątkami i przy zastosowaniu się do pewnych zasad i wskazówek.

Kobiety ciężarne zdecydowanie powinny unikać sportów wyczynowych, czy tych grożących  urazami, wstrząsami i bardziej narażonych na uszkodzenia. Zaliczyć do nich należy przede wszystkim wszystkie sporty zespołowe ze względu na ryzyko zderzenia czy uderzenia ze strony pozostałych uczestników, ryzykowne może być bieganie powyżej 3 km dziennie, gdyż grozi przemęczeniem, jazda konna, jazda na rowerze, narciarstwo alpejskie, lekkoatletyka, aerobik i tańce akrobatyczne, sporty motorowe, skoki do basenu, nurkowanie, surfing, żeglarstwo, sporty walki, gra w tenisa czy niezwykle mecząca wspinaczka górska.

Natomiast z zupełnym spokojem kobiety spodziewające się dziecka mogą oddać się pływaniu, aerobicowi w wodzie, dozwolone są, a nawet wskazane regularne spacery, fitness specjalnie przygotowany dla kobiet w ciąży, ćwiczenie mięśni Kegla, uspokajająca, wyciszająca i rozluźniająca joga, spokojna jazda na rowerze stacjonarnym, czy rozciągający i bardzo przydatny ze względu na rozciągnięcie mięśni do porodu, pilates.

Bardzo łatwo domyślić się, że w sportowych nakazach i zakazach skierowanych do kobiet w ciąży chodzi tak naprawdę o to, aby do minimum zmniejszyć ryzyko wypadku, urazu czy innego niebezpiecznego zdarzenia, które może mieć swój niekorzystny wpływ na zdrowie, a nawet życie dziecka.

Dlaczego szukacie takich informacji? Czy okazały się pomocne?

OCENA
0.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
1 + 1 =

Polecamy

Poronienie – jak żyć dalej?

Poronienie – jak żyć dalej?

Anna Chmielewska / 2011-03-16 12:03:05

Depresja poporodowa a baby blues - różnice

Depresja poporodowa a baby blues - różnice

Magdalena Wolna / 2011-05-24 08:45:40

Ciąża a włosy

Ciąża a włosy

Joanna Rayzacher / 2010-07-01 15:33:20

Dieta a karmienie piersią

Dieta a karmienie piersią

Joanna Rayzacher / 2010-06-30 15:35:36