Dieta na stres

Dieta     dodano 2016-09-19
ocena

Sytuacje stresogenne pojawiają się niemal każdego dnia w naszym życiu. Aby zniwelować ich negatywny wpływ stosujemy relaksujące zabiegi, aromaterapię, a nawet techniki relaksacyjne. Nie wiele osób wie, że odpowiednia dieta uodporni nas na stres i zniweluje jego niekorzystne skutki.

Dieta na stres

www.sxc.hu

Stres negatywnie wpływa na nasze zdrowie, zarówno psychiczne jak i fizyczne. Długotrwały stan napięcia psychicznego, może uczynić prawdziwe spustoszenie w naszym ciele. Najczęściej ofiarą stresu pada układ pokarmowy - wrzody, biegunki, niestrawności to tylko jedne z nielicznych objawów, występujących pod wpływem sytuacji stresowych. U niektórych osób pojawiają się duszności, migrena, wypadanie włosów. Reakcja organizmu na trudne, czy nieprzyjemne sytuacje, zależy w dużej mierze od naszej odporności na stres.

Odkryto, że nasza codzienna dieta ma ogromny wpływ na sposób, w jaki radzimy sobie ze stresem. Odpowiednio skomponowany jadłospis chroni nas przed negatywnymi reakcjami organizmu w obliczu trudnych sytuacji.

Osoby, które są każdego dnia narażone są na wpływ czynników stresogennych, powinny spożywać dużo warzyw i  owoców. Przede wszystkim są one źródłem witamin i minerałów, których zasoby błyskawicznie kurczą się w zestresowanym ciele. Dodatkowo świeże, naturalne produkty spożywcze zawierają flawonidy, które poprawiają nastrój oraz uspokajają. Warto także pić świeże soki - najbardziej efektywne są te z zielonych warzyw, przede wszystkim dzięki dużej zawartości magnezu.

Dieta zestresowanych osób powinna zawierać produkty zbożowe oraz rośliny strączkowe, takie jak fasola i bób. Spożywając produkty mleczne, migdały, orzechy ziemne i awokado dostarczamy naszemu organizmowi poprawiającą nastrój porcję fenyloalaniny. Taką samą rolę pełnią makarony i inne złożone węglowodany. Warto także zadbać o regularne uzupełnianie zasobów witaminy C, którą nadmiernie tracimy w wyniku nieustającego stresu, w tym celu powinniśmy spożywać cytrusy. Ważne jest także odpowiednie nawodnienie organizmu - poza wypijaniem przynajmniej 1l wody, powinniśmy ograniczyć ilość spożywanej kawy i alkoholu, które wysuszają organizm.

UWAGA!

Przede wszystkim należy jednak pamiętać o tym, by posiłki spożywać regularnie, w określonych porach oraz w niewielkich ilościach. Dzięki takiej profilaktyce unikniemy problemów z trawieniem oraz zapewnimy jednostajny poziom glukozy we krwi.

Czy informacje zawarte w artykule okazały się pomocne? Wypowiadajcie się w komentarzach.

OCENA
5.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
1 + 1 =

Polecamy

Jakie są zioła na zaparcia?

Jakie są zioła na zaparcia?

Katarzyna Kieś-Kokocińska / 2011-01-25 13:33:55

Na co pomaga kurkuma?

Na co pomaga kurkuma?

Redakcja / 2014-12-02 11:28:23

Alkohol a dieta - informacje

Alkohol a dieta - informacje

Joanna Rayzacher / 2010-07-28 13:25:09

Arnika – właściwości lecznicze, zastosowanie

Arnika – właściwości lecznicze, zastosowanie

Katarzyna Kieś-Kokocińska / 2011-03-07 15:04:37