Picie płynów podczas posiłku

Dieta     dodano 2016-09-15
ocena

Wiele osób nie wyobraża sobie przetrwania posiłku bez szklanki płynu, który ułatwia nam przeżucie zbyt suchego pokarmu. Czy jednak jest to zdrowy nawyk? W jaki sposób popijanie pożywienia w trakcie posiłków wpływa na pracę naszego układu pokarmowego?

Picie płynów podczas posiłku

flickr.com

Zdrowe żywienie wynika w dużej mierze ze zrozumienia naszego organizmu, dostosowania się do jego rytmu oraz podejmowania korzystnych dla jego funkcjonowania decyzji. Działanie wbrew naszej naturze często prowadzi do występowania uciążliwych dolegliwości, a nawet poważnych schorzeń.

Uzupełnianie płynów jest procesem niezwykle istotnym dla naszego organizmu. Dobrze nawodniony organizm funkcjonuje sprawniej, jest bardziej sprawny, szybciej reaguje na polecenia umysłu. Udowodniono, iż picie przynajmniej 1 litra wody dzienne, to minimum konieczne do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania organizmu. Badania pokazały także, iż picie szklanki gazowanej wody po wzmożonym wysiłku fizycznym przyspiesza wydalanie toksyn i trujących substancji z naszego organizmu.

Skoro picie wody jest tak korzystne, czy powinniśmy ją spożywać także w trakcie posiłków? Do zagadnienia tego powinniśmy podchodzić racjonalnie, jeśli odczuwamy silne pragnienie powinniśmy się napić, nawet jeśli jest to w trakcie posiłku. Nie jest jednak wskazane przyjmowanie płynów w trakcie posiłku tylko po to, by przyspieszyć proces. Niezrozumiałe jest także popijanie każdego kęsa. Zwyczaju tego uczymy się często w dzieciństwie, kiedy rodzice podają dzieciom po każdym kęsie płyn w nadziei, że w ten sposób dziecko więcej i szybciej zje.

Jedzenie bez popijania jest niezwykle korzystne dla naszego organizmu. W trakcie dokładnego gryzienia, rozdrobniony pokarm miesza się ze śliną, do momentu uzyskania postaci, którą możemy swobodnie połknąć. Tak przygotowany pokarm, nadaje się do dalszego trawienia. Pijąc płyn w trakcie posiłku, rozcieńczamy soki żołądkowe, przez co procesy trawienne ulegają zaburzeniu. Częste popijanie jedzenia prowadzi często do powstawania zaparć, wzdęć i gazów. Jeśli nie możemy powstrzymać się od rozwadniania posiłków, zróbmy to. Jedząc wolniej i dokładniej, wykorzystamy większość cennych witamin i minerałów zawartych w pożywieniu oraz zjemy mniejszą porcję.

Dlaczego szukacie takich informacji? Czy okazały się pomocne?

OCENA
3.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
1 + 1 =

Polecamy

Jakie są zioła na zaparcia?

Jakie są zioła na zaparcia?

Katarzyna Kieś-Kokocińska / 2011-01-25 13:33:55

Na co pomaga kurkuma?

Na co pomaga kurkuma?

Redakcja / 2014-12-02 11:28:23

Alkohol a dieta - informacje

Alkohol a dieta - informacje

Joanna Rayzacher / 2010-07-28 13:25:09

Arnika – właściwości lecznicze, zastosowanie

Arnika – właściwości lecznicze, zastosowanie

Katarzyna Kieś-Kokocińska / 2011-03-07 15:04:37