6 Weidera - ćwiczenia

Fitness     dodano 2016-05-30
ocena

Uzyskanie ładnych mięśni brzucha nie jest łatwe i wymaga to wzmożonego wysiłku fizycznego. Jednym z rodzajów ćwiczeń, które naprawdę dają efekt „wyrzeźbionego brzucha" jest zestaw, który nazywa się „szóstką Weidera”.

6 Weidera - ćwiczenia

photoxpress.com

Pod tą nazwą kryje się seria sześciu ćwiczeń, które należy wykonywać przez okres 6 tygodni. Za twórcę programu uważa się Josefa Weidera - współzałożyciela kanadyjskiej Federacji Kulturystów oraz wydawcę magazynów poświęconych fitnessowi i kulturystyce jak „Muscle&Fitness” oraz „Shape”. Co ciekawe, wbrew temu przekonaniu Josef Weider ulepszył program i nazwał poszczególne ćwiczenia, które w rzeczywistości znane były już wcześniej.

UWAGA!

Aby ćwiczenie przyniósł skutek musimy je wykonywać starannie i uczciwie przez okres 6 tygodni. Najważniejsze jest to, aby nie robić przerw między poszczególnymi elementami treningu, a w momencie największego naprężenia mięśni, zatrzymać ruch przez 3 sekundy.

  1. Krok pierwszy

    Leżymy na plecach, ręce mamy ułożone wzdłuż ciała, które lekko pochylamy do przodu. Kładziemy dłoń na kolanie, ugiętym pod kątem 90 stopni, dla ułatwienia możemy lekko przytrzymać je dłonią. Wytrzymujemy ruch 3 sekundy w tej pozycji i robimy to samo tylko z drugą nogą.

  2. Krok drugi

    Pozycja pozostaje taka sama - czyli leżymy na plecach, nogi ugięte - z tą różnicą iż chwytamy dłońmi za oba kolana i trzymamy tak przez 3 sekundy.

  3. Krok trzeci

    Leżymy na plecach, ręce mamy splecione za głową a nogi ugięte pod kątem 90 stopni przy czym łokciami dociągamy do lewego kolana i wytrzymujemy tak przez 3 sekundy.

  4. Krok czwarty

    Zachowujemy tą pozycję (leżenie na plecach, ręce za głową a nogi ugięte)z tą różnica, że łokciami dociągamy do obu kolan i wytrzymujemy tak przez 3 sekundy.

  5. Krok piąty

    Dalej leżymy na plecach, a ręce mamy splecione za głową. Nogami wykonujemy rowerek a jednocześnie robiąc przy tym serię skręconych skłonów, starając się dotknąć naprzemiennie łokciami do kolan. Seria trwać powinna około 20 sekund.

  6. Krok szósty

    Leżymy na podłodze, ręce mamy ułożone wzdłuż tułowia dłońmi do podłogi a nogi wyprostowane. Ćwiczenie polega na tym, że pochylamy się do przodu i wytrzymujemy tak przez 3 sekundy.

Stosowaliście kiedyś 6 Weidera? Jakie efekty udało się Wam dzięki niej osiągnąć?

OCENA
5.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
1 + 1 =

Polecamy

Jaki sprzęt do ćwiczeń brzucha?

Jaki sprzęt do ćwiczeń brzucha?

Sylwia Załuńska / 2010-12-28 15:26:46

Na czym polega trening insanity? + film

Na czym polega trening insanity? + film

Sylwia Załuńska / 2010-12-22 10:46:15

6 Weidera - ćwiczenia

6 Weidera - ćwiczenia

Joanna Rayzacher / 2010-08-02 13:10:02

Co to jest pilates?

Co to jest pilates?

Miłosz Roborzyński / 2010-06-24 13:23:38