Ćwiczenia na kręgosłup

Fitness    
ocena

Bóle kręgosłupa to zmora wielu osób, które prowadzą siedzący tryb życia. Z wiekiem nabieramy złych nawyków, garbimy się. Problemy z kręgosłupem dotykają osób, które zbyt dużo dźwigają czy schylają się w nieodpowiedni sposób. Przykładowo, żeby podnieść coś z ziemi, nie powinnaś zginać się w pół, lecz ugiąć kolana, żeby nie obciążać nadmiernie kręgosłupa. Często nie zdajemy sobie nawet sprawy z wady postawy. Im wcześniej zainteresujesz się swoim kręgosłupem, tym wcześniej będziesz mogła zacząć uprawiać ćwiczenia korygujące. Szczegółowych informacji zasięgnij u lekarza prowadzącego.

Ćwiczenia na kręgosłup

sxc.hu

Gorset mięśniowy

Na plecach znajdują się trzy rodzaje mięśni, które podtrzymują kręgosłup: wewnętrzne, środkowe i zewnętrzne. Gdy mięśnie nie są dostatecznie wyćwiczone, kręgi kręgosłupa zaczynają na siebie nachodzić; powstałe w wyniku tego tarcia powodują bóle pleców.

1.Pływanie
Znakomitym sposobem na wzmocnienie kręgosłupa jest pływanie. Podczas tego sportu pracują wszystkie mięśnie ciała. Ćwicząc na basenie, odciążasz stawy i kręgi.

2.Piłka rehabilitacyjna

Ćwiczenie z piłką rehabilitacyjną nie tylko dostarczy Ci niesamowitej przyjemność, ale także pozwoli zmniejszyć wadę postawy. Wielu osobom trudno jest zmobilizować się do gimnastyki, inne nie mogą zbytnio obciążać kręgosłupa. Piłka rehabilitacyjna to doskonałe rozwiązanie w obu przypadkach. Odwróci Twoją uwagę od wysiłku fizycznego, a zarazem nie pozwoli Ci się przeforsować.

3.Masaż pulsacyjny
Od wielu lat naukowcy pracują nad udoskonaleniem technik rehabilitacyjnych. Masaż pulsacyjny to metoda, którą mogą stosować nawet osoby niesprawne fizycznie. Pod wpływem zabiegów na macie masującej mięśnie poprawiają swoją zdolność do kurczenia i rozkurczania się, stają się bardziej elastyczne i lepiej dotlenione. Następuje przyrost masy mięśniowej i wzmocnienie gorsetu mięśniowego, który osłania kręgosłup. Rozluźnienie mięśni i usprawnienie ich funkcjonowania sprawia, że ustępują bóle w krzyżu, karku czy okolicy lędźwi. Poprawia się samopoczucie i ogólna kondycja.

Czy informacje zawarte w artykule okazały się pomocne? Zapraszam do komentowania.

OCENA
2.67
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
1 + 1 =

Polecamy

6 Weidera - ćwiczenia

6 Weidera - ćwiczenia

Joanna Rayzacher

Co to jest pilates?

Co to jest pilates?

Miłosz Roborzyński