Ćwiczenia w domu czy na siłowni?

Fitness     dodano 2016-05-30
ocena

Ćwiczenia fizyczne oferują niezliczone korzyści tym, którzy je uprawiają. Wzmacniają one nasze mięśnie, układ szkieletowy, stawy i ścięgna. Stymulują działanie układów: krążenia i oddechowego. Poprawiają dobre samopoczucie i stwarzają okazję do zrzucenia paru zbędnych kilogramów. Kiedy więc już podejmiemy korzystną dla nas decyzje na temat naszej aktywności ruchowej, należy jeszcze się zdecydować na to, czy będziemy ćwiczyć w domu czy w klubie. Co będzie dla nas bardziej korzystne?

Ćwiczenia w domu czy na siłowni?

sxc.hu

Wszystko zależy od tego, jakiego rodzaju aktywność ruchową wybierzemy, na jakim jesteśmy poziomie i jakiego rodzaju mamy charakter.\

Jeżeli jesteśmy początkujący i wcześniej nie zdarzało nam się zbyt często myśleć o ćwiczeniu, dobrze wybrać się do klubu i zapisać na wybrany rodzaj aktywności fizycznej. W ten sposób, pod okiem doświadczonego trenera, przyswoimy sobie podstawy. Ćwicząc w domu możemy szybko stracić inicjatywę, zniechęceni nieumiejętnością zorganizowania sobie treningu.

Jeżeli ćwiczymy już od jakiegoś czasu, wiemy jak poprawnie wykonywać poszczególne ćwiczenia, wówczas możemy przenieść swój trening z klubu do pokoju. Ćwiczenie w domu ma wiele zalet. Nie porównujemy się do innych, co czasem może odebrać satysfakcję z wykonywanych ćwiczeń. Nie musimy tracić czasu na dojazdy do klubu, no i możemy zaoszczędzić pieniądze, nie musząc nabywać karnetów.

To, czy lepiej ćwiczyć w klubie, czy też w domu, zależy również od tego, jakiego rodzaju jesteśmy osobami. Ci spośród nas, którzy maja problem z dyscypliną i ciężko im regularnie wykonywać ćwiczenia samemu w domu, powinny zostać w klubie. Zapłaciwszy za karnet z góry, mamy większą mobilizację, by udać się na zajęcia. Ćwiczenie samemu w domu zdecydowanie nie jest dobre dla leniwszych i mniej zorganizowanych. Skończy się bowiem na maksymalnie kilku treningach. Chodzenie do klubu wymaga regularności i ćwiczy systematyczność i dyscyplinę wewnętrzną.

Jeśli ćwiczysz w domu, nie zapomnij, aby stworzyć odpowiednia atmosferę. Wybierz taką porę, by nikt z domowników ci nie przeszkadzał. Przewietrz wcześniej pomieszczenie, aby móc głęboko oddychać. Jeśli lubisz, możesz przygotować sobie odpowiednią muzykę, która będzie stanowić przyjemne tło twoich ćwiczeń.

Jeżeli zdecydujesz się na klub wybierz odpowiedni dla siebie rodzaj ćwiczeń. Jeżeli lubisz dynamiczny rodzaj ruchu, wybierz coś idealnego dla siebie, jak aerobik czy step. Gdy zaś wolisz się porozciągać w sposób głębszy i pracując z oddechem, idealny dla ciebie będzie pilates lub joga.

UWAGA!

Koniecznie wybierz to, co będzie ci sprawiało przyjemność, nie zmuszaj się do chodzenia do klubu czy ćwiczenia w domu. Jeżeli odpowiednio wybierzesz lub przygotujesz w domu swój trening, powinien Ci on sprawiać dużo przyjemności i być w ten sposób bardziej efektywny.

Gdzie wolicie ćwiczyć? W domu czy na siłowni? A może w jeszcze innym miejscu? Wypowiadajcie się w komentarzach.

OCENA
0.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
1 + 1 =

Polecamy

Jaki sprzęt do ćwiczeń brzucha?

Jaki sprzęt do ćwiczeń brzucha?

Sylwia Załuńska / 2010-12-28 15:26:46

Na czym polega trening insanity? + film

Na czym polega trening insanity? + film

Sylwia Załuńska / 2010-12-22 10:46:15

6 Weidera - ćwiczenia

6 Weidera - ćwiczenia

Joanna Rayzacher / 2010-08-02 13:10:02

Co to jest pilates?

Co to jest pilates?

Miłosz Roborzyński / 2010-06-24 13:23:38