Nordic walking - ćwiczenia, odchudzanie

Fitness     dodano 2016-09-13
ocena

Nordic walking, czyli spacer nordycki, ma swój początek w Finlandii. To właśnie tam sportowcy uprawiający narciarstwo biegowe wykonywali swój trening w ciągu lata chodząc i używając kijków. Początkowo więc nordic walking stanowił rodzaj treningu narciarskiego, ale rozpowszechniony przez tych, którzy słusznie uznali, iż może on z powodzeniem stanowić osobną dyscyplinę sportową, dziś przeznaczony jest dla każdego.

Nordic walking - ćwiczenia, odchudzanie

photoxpress.com

Nordic walking stanowi rodzaj marszu podczas którego spacerujący odpycha się od podłoża specjalnymi kijkami. Odpowiedni dobór kijków jest rzeczą bardzo ważną. Różnią się one od kijów narciarskich czy trekkingowych, których użycie w tym przypadku nie byłoby tak efektywne. Kije przeznaczone do nordic walking są specjalnie wyprofilowane, by móc maszerować i odbijać się od podłoża w jak najwygodniejszy i pełny korzyści dla naszego ciała sposób. Kijki są proste, mają ostre zakończenia, by łatwiej można było odbić się od podłoża, gumowe nakładki, które umożliwiają spacer po powierzchniach betonowych czy pokrytych asfaltem oraz specjalnie skonstruowane rączki, do których przymocowane są rękawice. Dzięki nim, nawet jeśli kij wyślizgnie nam się z dłoni, nie upada na ziemię, a nasz marsz jest kontynuowany bez przeszkód.

Nordic walking jest sportem przeznaczonym dla wszystkich, niezależnie od płci, wieku czy stopnia wysportowana. Co więcej, stanowi świetnego rodzaju trening dla tych, którzy nie są w stanie, ze względu na wiek czy schorzenie, uprawiać innych sportów. Nie ma bowiem przeciwwskazań do wykonywania spaceru nordyckiego, a wręcz zaleca się go osobom otyłym, dla których uprawianie innych sportów wymaga nakładu zbyt dużego wysiłku, osobom starszym oraz tym mającym problemy ze stawami, układem szkieletowym, oddechowym, krwionośnym. Nordic walking ma działanie terapeutyczne i korekcyjne.

Nordic walking charakteryzuje się precyzyjną techniką marszu, podczas którego obowiązuje zasada wyprostowanych pleców, wciągniętego brzucha, stawiania kroków o naturalnej wielkości dla maszerującego i rytmicznego wysuwania prawej nogi z lewą ręką, na zmianę z lewą nogą i prawą ręką.

Zaletą nordic walking jest to, iż nie tylko może być uprawiany przez każdego, ale również wszędzie. Jeśli podłoże jest miękkie, ostre końcówki kijków spełnią swoje zadanie i maszerujący będzie mógł nadal bez trudu odbijać się od podłoża, jeżeli trening będzie się odbywał na twardej powierzchni, nadal wszystko będzie się odbywało bez problemu ze względu na gumowe nakładki.

Nordic walking może być uprawiany w pojedynkę lub w grupie, może stanowić pretekst do spotkania towarzyskiego lub być uprawiany przez osoby wysportowane. W każdym jednak przypadku poprawia on nasze krążenie, wspomaga funkcjonowanie układu oddechowego, nerwowego czy niesie wiele korzyści układowi szkieletowemu.

Zachęcające jest to, iż nie wymaga ono dużego nakładu finansowego. Potrzeba tylko pary kijków i można ruszyć w teren.

Uprawiacie nordic walking? Co zmotywowało Was do uprawiania tego sportu?

OCENA
1.00
OCEŃ PORADĘ
Ćwiczenia przy biurku

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
1 + 1 =

Polecamy

Jaki sprzęt do ćwiczeń brzucha?

Jaki sprzęt do ćwiczeń brzucha?

Sylwia Załuńska / 2010-12-28 15:26:46

Na czym polega trening insanity? + film

Na czym polega trening insanity? + film

Sylwia Załuńska / 2010-12-22 10:46:15

6 Weidera - ćwiczenia

6 Weidera - ćwiczenia

Joanna Rayzacher / 2010-08-02 13:10:02

Co to jest pilates?

Co to jest pilates?

Miłosz Roborzyński / 2010-06-24 13:23:38