Przeciwskazania do ćwiczeń fitness

Fitness    
ocena

Fitness to nie tylko ćwiczenia na siłowni, ale styl życia, którego głównym celem jest utrzymanie zdrowia i ładnej sylwetki. W skład fitnessu wchodzą aerobik, wzmacnianie mięśni i rozwijanie elastyczności. Kluby fitness oferują niezwykle bogate spektrum ćwiczeń, od zajęć wytrzymałościowych, poprzez zajęcia kształtujące i wzmacniające mięśnie, aż po zajęcia rozciągające.

Przeciwskazania do ćwiczeń fitness

sxc.hu

Aerobik
Podstawowym celem aerobiku jest zwiększenie ilości tlenu, dostarczanego do mięśni. Dzięki lepszemu dotlenieniu mięśnie mogą pracować dłużej.

Wzmacnianie mięśni
Osoby uprawiające fitness dążą do tego, żeby mieć silniejsze mięśnie – co można rozumieć dwojako. Dzięki ćwiczeniom fitness mięśnie stają się bardziej wytrzymałe i mogą pracować dłużej. Jednocześnie osoby, które regularnie trenują, obserwują przyrost masy mięśniowej.

Elastyczność
Elementem fitnessu jest elastyczność, czyli zdolność do swobodnego przemieszczania się i pełna sprawność ruchowa. Za naszą elastyczność odpowiada tkanka łączna w obrębie mięśni, ścięgien bądź skóry. Dzięki aktywności fizycznej i ćwiczeniom fitness mięśnie stają się bardziej elastyczne.

Przeciwwskazania do uprawiania fitnessu

1.Gorączka
Gorączka oznacza, że nasz układ immunologiczny walczy z chorobą. Podczas gorączki zwiększa się nasze tętno spoczynkowe, jesteśmy bardziej podatni na odwodnienie i przegrzanie, a organizm pracuje mniej wydajnie.
2.Astma
Nie ruszaj się do siłowni bez inhalatora. Możesz ćwiczyć z astmą, ale pierwsze 10 minut przeznacz na rozgrzewkę. Przerwij trening, jeżeli zauważysz u siebie takie objawy, jak duszności, przemęczenie czy słabość. Lepszym rozwiązaniem może być dla Ciebie basen.
3.Stany pourazowe i pooperacyjne
Nie ćwicz, jeżeli zabroni Ci tego lekarz. Nawet, jeżeli czujesz się dobrze, Twój organizm potrzebuje czasu na regenerację, a wysiłek fizyczny może mieć dla negatywne, nieodwracalne skutki.
4.Ciąża i okres karmienia piersią
Kobiety w ciąży powinny zachować szczególną ostrożność. Poradź się lekarza, jakiego rodzaju ćwiczenia możesz uprawiać, aby nie uszkodzić płodu. Pamiętaj również, że pod wpływem przeciążenia organizm może przestać produkować mleko.
5.Osteoporoza
Jeżeli Twoje kości są bardziej łamliwe, zrezygnuj z ćwiczeń siłowych.
6.Nadciśnienie
Osoby, które mają problemy z nadciśnieniem, powinny unikać wysiłku siłowego, oporowego – może on podwyższać ciśnienie krwi.
7.Dyskopatia i wady kręgosłupa
Jeżeli masz problemy z kręgosłupem, unikaj ćwiczeń, które go obciążają.
8.Krótkowzroczność lub nadwzroczność dużego stopnia
Nagłe zmiany ciśnienia mogą pogłębić wadę wzroku.

Czy informacje zawarte w artykule okazały się pomocne? Wypowiadajcie się w komentarzach.

OCENA
3.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
1 + 1 =

Polecamy

6 Weidera - ćwiczenia

6 Weidera - ćwiczenia

Joanna Rayzacher

Co to jest pilates?

Co to jest pilates?

Miłosz Roborzyński