Zapchany filtr paliwa - objawy, przyczyny

Motoryzacja     dodano 2015-07-23
ocena

Zapchany filtr paliwa bardzo źle świadczy o właścicielu auta i o jego dbałości o pojazd, ale jeszcze gorzej może świadczyć o jakości zatankowanego paliwa. W większości przypadków zapchane filtry spotyka się w samochodach napędzanych silnikami diesla.

Długo nie wymieniany filtr nie zawsze jest jedynym źródłem problemu. Problem może być związany ze złą jakością paliwa. Nie chodzi tu tylko i wyłącznie o zawarte w paliwie zanieczyszczenia. Czasami może nam się zdarzyć zatankowanie ropy złej jakości lub na przykład ropy o parametrach letnich w okresie niskich zimowych temperatur. W tym drugim przypadku problemem jest parafina wydzielająca się z oleju napędowego właśnie w wyniku niskich temperatur. Olej letni potrafi zablokować filtr już przy temperaturze 0oC, olej przejściowy przy -10oC, a zimowy gdy temperatura spadnie poniżej -20oC.

Tyle o temperaturach mówią normy. Niestety paliwo na naszych stacjach bardzo często nie spełnia tych norm.

Inną przyczyną spotykającą zarówno auta z silnikami diesla, jak i benzynowymi jest kwestia zawartej w paliwie wody. Woda ta lubi zatrzymywać się w zabrudzonym filtrze i przy ujemnych temperaturach zamarza, tworząc lodowe zatory w układzie paliwowym.

Dowodem największego niedbalstwa ze strony kierowcy, jest doprowadzeni do zapchania filtra paliwa przez zanieczyszczenia. Paliwo może i nie jest idealne, ale przy regularnie wymienianym filtrze do czegoś takiego nigdy nie powinno dojść.

Przed nadejściem sezonu zimowego warto jest pomyśleć o wymianie filtra paliwa. Zwłaszcza jeśli z przebiegu wynika, że wymiana powinna być dokonana w najbliższych dniach, nie należy tego odkładać, tylko przed nadejściem mrozów filtr wymienić.

Zamarznięta woda, wytrącona parafina, czy gruba ilość brudu mogą powodować problemy z uruchomieniem auta. W czasie jazdy samochód może przerywać, może nie wkręcać się na obroty, gdyż przy ich wyższych wartościach będzie mu po prostu brakowało paliwa.

Na jakość paliwa i czystość filtra szczególnie wyczulone są nowoczesne silniki diesla. Ze względu na większe skomplikowanie niż auta benzynowe regularne wymiany filtra są szczególnie ważne. Niedopilnowanie tego może prowadzić do awarii bardzo drogich w naprawie, takich jak uszkodzenie pompy wtryskowej czy wtryskiwaczy.

Na szczęście nowsze diesle wyposażone są w pewnego rodzaju zabezpieczenia, pomocne w ochronie naszego silnika. Filtry paliwa wyposażane są w podgrzewacze przeciwdziałające osadzaniu się parafiny czy zamarzaniu wody. Również stosowane są czujniki informujące o zebraniu się wody w odstojniku filtra.

Istotne jest aby tych sygnałów nie lekceważyć i wiedzieć co onaczają.

Czy Wasz samochód często się psuje? Jak często robicie przegląd techniczny?

OCENA
2.38
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
1 + 1 =

Skutecznosc filtra wzrasta wraz z czasem tz. im jest bardziej zanieczyszczony tym dokładniej filtruje az do całkowitego zatrzymania przepływu ,wiec zapchany zanieczyszczony filtr nie spowoduje uszkodzenia pompy czy wtrysków , wynika to z teori filtrowania wiedza dostepna dla inz chemii

~ ryszardw / 2015-11-06 12:32:40
oceń komentarz: (7) (4)

Polecamy

Zatarcie silnika - objawy

Zatarcie silnika - objawy

Marcin Filek / 2010-12-28 13:06:37

Jak wymienić szybę w samochodzie?

Jak wymienić szybę w samochodzie?

Marcin Filek / 2010-11-25 13:02:21

Anti-fog - co to jest, jak używać?

Anti-fog - co to jest, jak używać?

Marcin Węgrzynek / 2011-09-07 15:29:22

Buty motocyklowe - jakie wybrać?

Buty motocyklowe - jakie wybrać?

Marcin Węgrzynek / 2011-09-05 10:56:02