Jak polubić pracę?

Praca     dodano 2016-10-12
ocena

„Uczyń ze swojego hobby pracę, a już nigdy nie będziesz musiał pracować” - tylko nieliczni szczęściarze mają możliwość zastosowania tego motta w swoim życiu. Dla większości praca to po prostu obowiązek, element samodzielnego życia, nie oznacza to jednak że z tego obowiązku nie można czerpać satysfakcji.

Jak polubić pracę?

photoxpress.com

Satysfakcja  z pracy definiowana jest jako swoista funkcja porównania wkładanych w nią zasobów danego pracownika a jej wynikami, którymi mogą być: awans, dodatkowa premia lub pochwała ze strony pracodawcy  bądź innych osób, które oceniają jego pracę. Eksperci opracowali

5 czynników które ich zdaniem mają decydujący wpływ na poziom satysfakcji zawodowej

- wynagrodzenie;

- awans (perspektywy rozwoju);

- stopień nadzoru nad pracownikiem;

- odpowiednie otocznie pracy;

- właściwości współpracowników.

Wypalenie zawodowe i brak satysfakcji z wykonywanej pracy mają negatywny wpływ nie tylko na samego pracownika,  który czuje się sfrustrowany i nieszczęśliwy, ale także na funkcjonowanie całej firmy. Niezadowolenie z pracy wpływa bowiem na  niską wartość pracy, zaangażowanie w wykonywane obowiązki oraz stosunki pomiędzy współpracownikami.

Jak polubić pracę?

- przyjrzyj się otoczeniu w biurze. Być może przyczyny niezadowolenia da się łatwo wyeliminować np. poprzez przeorganizowanie przestrzeni wymianę krzesła czy lepsze oświetlenie;

- staraj się rozwijać. Śledź na bieżąco  możliwości szkoleń i kursów które oferuje pracodawca lub sam wychodź z inicjatywą doszkalania, ciągły rozwój zapobiega rutynie i nudzie;

- postaraj się znaleźć zalety z pracy, ciesz się nawet z małych sukcesów. Nawet tak drobne sprawy jak porozumienie z trudnym klientem czy oddanie na czas raportu mogą być źródłem zadowolenia;

- ciekawie zaplanuj czas po pracy, tak aby mieć na co oczekiwać będąc jeszcze w biurze.

- tak organizuj swoje obowiązki aby uniknąć monotonii, cięższe obowiązki przeplataj z lżejszymi sprawami;

- pilnuj swojego urlopu. W trakcie dwutygodniowego wypoczynku można skutecznie się zrelaksować i naładować akumulatory;

- znajdź w pracy głębszy sens. Być może to co robisz komuś pomaga, jest przydatne, ułatwia życie, taka świadomość może być źródłem motywacji.

W jakiej branży pracujecie? Lubicie swoją pracę?

OCENA
0.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
1 + 1 =

Polecamy

Zarobki w Katarze

Zarobki w Katarze

Redakcja / 2015-01-30 15:42:18

Ile zarabia biegły sądowy?

Ile zarabia biegły sądowy?

Redakcja / 2015-02-17 03:11:45

Analiza SWOT - co to jest?

Analiza SWOT - co to jest?

Karolina Wyszogrodzka / 2011-06-27 14:58:21

Audyt kariery - co to jest?

Audyt kariery - co to jest?

Szczepan Spis / 2010-12-20 11:28:39