Selekcja kandydatów do pracy

Praca     dodano 2016-10-25
ocena

Curricullum vitae czyli życiorys jest niewątpliwie najważniejszym elementem w procesie rekrutacji. Specjaliści często przyrównują go do powitalnego uścisku ręki, pierwsze wrażenie jakie kandydat zrobi na pracodawcy najczęściej decyduje o jego dopuszczeniu do dalszych etapów rekrutacji. W jaki zatem sposób pracodawca powinien selekcjonować nadesłane CV, aby wyłonić z nich najbardziej wartościowe osoby?

Znajomość zasad konstruowania poprawnego życiorysu i rzetelne przygotowanie przez kandydata dokumentów aplikacyjnych mogą być pierwszym sygnałem iż pracodawca ma do czynienia z profesjonalistą, któremu zależy na otrzymaniu posady. Obecnie większość procesów rekrutacyjnych prowadzonych jest za pośrednictwem poczty mailowej dlatego rozpoczynając przegląd otrzymanej korespondencji warto zwrócić uwagę na treść samej wiadomości mailowej, załączenie samego CV i pozostawienie pustego maila może świadczyć o pośpiechu i braku staranności wysyłającego, zbyt bezpośrednia treść czy dołączenie „buziek” mówią z kolei o braku obycia kandydata.

Na to zwróć uwagę przy pierwszym czytaniu

Po otwarciu plików zawierających curriculum vitae na początku warto zwrócić uwagę na aspekt estetyczny (czytelność czcionek, załączone zdjęcia) oraz prawidłowość formatowania pliku, która świadczy o znajomości obsługi popularnych edytorów tekstu. Po rozpoczęciu szczegółowej analizy tekstu zawartego w pliku CV sygnałem ostrzegawczym świadczącym o braku staranności mogą być liczne lapsusy językowe, pomyłki czy literówki.

Prawidłowy, profesjonalny życiorys powinien być prosty i przejrzysty, powinna charakteryzować go hasłowość i logika. Dużym plusem jest dostosowanie cv do oferty, na którą odpowiada kandydat, W chronologicznym porządku powinny być wyszczególnione fakty z życia kandydata, istotne z punktu widzenia stanowiska.

Profesjonalnie skonstruowane CV powinno zawierać następujące elementy:

- dane osobowe kandydata (imię i nazwisko, datę urodzenia, adres, telefon i mail, opcjonalnie stan cywilny);

- wykształcenie (pełną nazwę szkoły/uczelni, jeżeli kandydat posiada wykształcenie wyższe należy podać nazwę wydziału i ukończonego kierunku, przedział czasowy w którym trwała nauka, uzyskany tytuł, opcjonalnie tytuł pracy magisterskiej i uzyskana ocena końcowa);

- dotychczasowe doświadczenie zawodowe (nazwy firm lub instytucji, daty rozpoczęcia i ukończenia zatrudnienia, nazwa zajmowanego stanowiska, główne obowiązki, ewentualnie szczególne osiągnięcia czy nagrody);

- kursy i szkolenia (nazwy kursów, data ich ukończenia, informacja o organizatorze);

- zainteresowania kandydatów;

- zgoda na przetwarzanie danych osobowych (podania nie zawierające tego elementu często nie są brane pod uwagę w procesie rekrutacji).

Czy informacje zawarte w artykule okazały się pomocne? Wypowiadajcie się w komentarzach.

OCENA
0.00
OCEŃ PORADĘ
Czy list motywacyjny jest konieczny?

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
1 + 1 =

Polecamy

Zarobki w Kanadzie

Zarobki w Kanadzie

Redakcja / 2015-01-23 13:09:55

Ile zarabia biegły sądowy?

Ile zarabia biegły sądowy?

Redakcja / 2015-02-17 03:11:45

Analiza SWOT - co to jest?

Analiza SWOT - co to jest?

Karolina Wyszogrodzka / 2011-06-27 14:58:21

Audyt kariery - co to jest?

Audyt kariery - co to jest?

Szczepan Spis / 2010-12-20 11:28:39