Brak łaknienia - leczenie

Profilaktyka     dodano 2016-09-15
ocena

Wiele jest powodów, dla których możemy nie odczuwać apetytu. Przyczyny braku łaknienia mogą mieć naturę fizjologiczną lub psychiczną. Brak apetytu może stanowić stan przejściowy lub utrzymywać się przez dłuższy okres czasu, stanowiąc tym samym niebezpieczeństwo dla naszego zdrowia. Jakie są przyczyny braku łaknienia i jak z nimi walczyć?

Brak łaknienia - leczenie

sxc.hu

Często objawy braku łaknienia są natury psychicznej. Przyczyn może być wiele, czasem mogą one iść w parze z problemem fizjologicznym. Przede wszystkim spróbujmy się zastanowić i zbadać  przyczynę.

Niektórzy z nas nie są w stanie nawet wyobrazić sobie, iż mogliby zapomnieć o posiłku lub nie jeść ze względów emocjonalnych. Dzielimy się na tych, którzy reagują irytacją na brak posiłku o ustalonej porze, którzy nie są w stanie normalnie funkcjonować z pustym żołądkiem, niezależnie od tego, jak wielka burza uczuć przetoczyłaby się przez ich życie. Pozostali to osoby skłonne do odczuwania zupełnego braku łaknienia z przyczyn emocjonalnych, którzy nie rozumieją, w jaki sposób można pamiętać o jedzeniu, kiedy w życiu dzieje się coś naprawdę ważnego.

Przyczyny braku łaknienia często mają swe źródło w tym, że na różnych etapach życia przechodzimy ważne dla nas zmiany, które nas pochłaniają. Załamania nerwowe,  intensywne stany emocjonalne wpływają na pogorszenie się apetytu. Stres jest jednym z czynników najbardziej osłabiającym chęć jedzenia. Jeżeli nasze odżywianie  notorycznie nastawione jest na podobne zaburzenia, może to prowadzić do powstania chorób i powikłań. Powinniśmy przede wszystkim zdać sobie sprawę ze szkodliwości niedostarczania organizmowi wartości odżywczych i spróbować zmienić nasz tryb życia.

Na początek istotne będzie ustalenie stałych godzin, o jakich będziemy spożywać posiłki. Regularność sprawi, że nie będziemy o jedzeniu zapominać. Jeśli nie jesteśmy w stanie spożyć normalnej dla nas wielkości posiłku, jedzmy częściej, ale mniejsze ilości. Wyznaczmy sobie nawet cztery do pięciu posiłków spożywanych o konkretnych porach dnia. Organizm powinien się znów przyzwyczaić do dostarczania mu substancji odżywczych i powinno to poprawić stan naszego łaknienia.

Na poprawę apetytu najlepszy jest ruch. Wybierz odpowiednia dla ciebie aktywność ruchową i spróbuj regularnie poświęcić jej czas. Dotlenienie organizmu nie tylko złagodzi stres i pozwoli lepiej znosić brak równowagi emocjonalnej, ale także poprawi nam apetyt.

W przypadku braku łaknienia wykonuj te proste ćwiczenia polegające na głębokim oddychaniu. Powinny również zaostrzyć apetyt.

UWAGA!

Czasem przyczyny braku łaknienia mogą stanowić objaw choroby. Jeśli towarzyszy mu spadek odporności organizmu, częste przeziębienia, apatia i pogorszenie się samopoczucia, powinniśmy niezwłocznie udać się po poradę do gabinetu lekarskiego i wykonać niezbędne badania w celu określenia przyczyn występujących w naszym organizmie zmian.

Czy informacje zawarte w artykule okazały się pomocne? Wypowiadajcie się w komentarzach.

OCENA
3.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
1 + 1 =

Polecamy

Masaż na dyskopatię - opis, działanie

Masaż na dyskopatię - opis, działanie

Monika Paluch / 2011-09-08 15:52:45

Masaż kolana - techniki, jak zrobić?

Masaż kolana - techniki, jak zrobić?

Monika Paluch / 2011-06-13 11:43:46

Alergia pokarmowa - objawy

Alergia pokarmowa - objawy

Joanna Rayzacher / 2010-07-28 13:19:44

Antykoncepcja a kontrola płodności – porównanie

Antykoncepcja a kontrola płodności – porównanie

Agnieszka Czarkowska / 2011-03-22 11:32:19