Jak grać w Remika? Zasady

Rozrywka     dodano 2015-07-28
ocena

Remik jest grą karcianą bez żadnych ograniczeń jeśli chodzi o liczbę uczestników. Należy jedynie dobrać odpowiednią liczbę talii do tej liczby (standardowo jedna talia przypada na 3-4 graczy). Gra się pełnymi taliami, czyli 52 karty i cztery jokery.

Jak grać w Remika? Zasady

photoxpress.com

Cel gry to pozbycie się kart, czyli wyłożenie ich na stół formułując przy tym sekwens (przynajmniej trzy kolejne karty w kolorze), grupę przynajmniej trzech kart o tej samej wartości (np. dziesiątki) i położenie na stos ostatniej, czternastej karty (ruch obowiązkowy).

Na początku losuje się rozdającego poprzez najstarszą kartę. Każdy z graczy ma do dyspozycji trzynaście kart. Osoba rozdająca ma ich natomiast czternaście. Pozostałe karty kładzie się na stole nieodkryte w jednym stosie. Rozdający kładzie na stół odkrytą pierwszą kartę dając początek nowemu stosowi kart. Następny w kolejności po rozdającym gracz dobiera z zakrytego stosu jedną kartą i pozbywa się jednej kładąc ją na odkryty stos. Gdy zabraknie kart ze stosu zakrytego, tasuje się stos odkryty wykorzystując potasowane karty do nowego stosu (jest to zadanie gracza dla którego skończyły się już karty).

Układanie sekwensów ułatwiają asy, które mogą być traktowane również jako 1, co ułatwia dobranie sekwensu, gdy mam 2 i 3. Gracz może wyłożyć w jednym ruchu wszystkie swoje karty lub ich cześć. Aby w ogóle wyłożyć karty, musi mieć natomiast co najmniej jeden sekwens bez jokera. Po wyłożeniu gracz może dokładać swoje karty do każdego z wyłożonych już na stole sekwensów lub grup. Może również zabrać jokera ze stołu zastępując go pasującą w to miejsce kartą. Jokera, który został podmieniony, nie można jednak przetrzymywać - należy go od razu wyłożyć na stół w jakimś układzie.

Kartę z odkrytego stosu gracz może dobrać wtedy, gdy wyłożył karty i od razu wykłada z zabraną kartą nowy sekwens lub grupę. Jeśli natomiast gracz się nie wyłożył, może wziąć kartę z odkrytego stosu jedynie wówczas, gdy bezzwłocznie się wykłada (i uzyskuje 40 pkt w sekwensach i grupach, a dodatkowo ma czysty sekwens) - wykłada karty u siebie lub dokłada do pozostałych graczy.

Ostatnią zaś kartę (czternastą) dokłada na stos odkryty. W takiej sytuacji gracz ten wygrywa. Gracze, którzy nie wygrali, otrzymują punkty karne. Ten, kogo koniec gry zastał z jokerem w ręku, otrzymuje dodatkowe punkty karne (w zależności od ustaleń - 25,30,50). Koniec całej gry ustala się w zależności od preferencji (np. określona ilość punktów do zdobycia lub ilość rozgrywek).

Lubicie Remika? Jakie są Wasze ulubione gry karciane? W co, kiedy i z kim najczęściej gracie? Dajcie znać!

OCENA
3.50
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
1 + 1 =

Czy można wyłożyć trzy jokery , albo np. dama i 2 jokery ? W takich układach nie jest jasne jakie karty zostały zastąpione jokerami, i przeciwnik ma dowolność przy ewentualnej podmiance. Proszę o pomoc w wyjaśnieniu tego .

~ korki / 2017-06-09 11:04:55
oceń komentarz: (0) (0)

Polecamy

Jak wygrać w warcaby?

Jak wygrać w warcaby?

Norbert Banasiak / 2011-06-16 09:34:03

Jak grać w Durnia? Zasady

Jak grać w Durnia? Zasady

Norbert Banasiak / 2011-06-13 14:43:05

Co jeść, żeby szybko się nie upić?

Co jeść, żeby szybko się nie upić?

Joanna Nieć / 2011-09-30 13:53:06

Flirt towarzyski - zasady

Flirt towarzyski - zasady

Agnieszka Czarkowska / 2011-01-21 14:43:08