Reklama ATL - informacje

TV     dodano 2016-05-05
ocena

Definicja reklamy ATL nie jest ani trudna ani ciężko przyswajalna. Mimo to sama definicja pojęcia, to nie wszystko aby wiedzieć wszystko o reklamie ATL. Zagłębienie się w procesy,  narzędzia, techniki i chwyty reklamowe, wymagałoby stworzenia składającego się z kilku tysięcy stron kompendium wiedzy o reklamie, de-facto od samego jej początku.  Ponieważ początek reklamy, to właśnie ATL.

Podstawowy rodzaj reklamy o jakim uczą każdego przyszłego marketingowca. Nadal ponad 60% światowego budżetu na reklamę, przeznacza się na kampanie ATL, dlatego że pomimo dużego znużenia konsumenta reklamą, i tak ATL odnosi najlepsze rezultaty. Z cała pewnością ewoluuje, przybierając coraz to nowsze formy. Jak na przykład poza zwykłą reklama telewizyjna, pojawia się product placement, czyli reklamowanie marki w produkcjach filmowych czy serialowych. Działania ATL dobierane są w bardzo rożnych konfiguracjach w zależności od potrzeb klienta, czyli zlecającej reklamę firmy. Zadaniem specjalistów jest takie przygotowanie kampanii reklamowych, które przez ocenę możliwości rynkowych, analizę odbiorców, przygotowanie strategii i planu za pomocą krótkiego spotu zwiększy naszą sprzedaż.

UWAGA!

At the line, czyli w nie do końca precyzyjnym pojecie nieślimaczeniu- powyżej linii. Są to działania marketingowe znane od ponad stu lat, może i nawet dłużej. Tradycyjne a pomimo że tak znane, nadal najpopularniejsze. Przeciwieństwo BLT czyli reklamy niekonwencjonalnej. Nie trzymając dłużej czytelnika- laika w niepewności, powiedzmy wprost. Jest to każda reklama radiowa, telewizyjna i prasowa. Wszystko to co związane jest z mediami, choć nie tylko. Należą do niej także plakaty, reklamy zewnętrzne wewnętrzne ulotki a teraz także internet.

Nawet nie zdajemy sobie sprawy, że patrząc na telewizyjny spot, czy ruchomy billboard mamy do czynienia z ATL. Co więcej nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, jakie techniki zostały użyte w reklamie, abyśmy patrzyli na nią jak najdłużej, najlepiej do końca, najlepiej z przekonaniem ze kupimy dany produkt. Techniki tworzenia reklam, ich historia i ewolucja są tematem bardzo obszernym i ciekawym. Zachęcam do zapoznawania się z nim nie tylko każdego przedsiębiorcę, który planuje wydać pieniądze na kampanie reklamową, ale i każdego konsumenta. Im więcej będzie on wiedział o technikach manipulacji w reklamie, tym bardziej będzie świadomy jego wybór konsumencki.

Dlaczego szukacie takich informacji? Czy okazały się pomocne?

OCENA
1.00
OCEŃ PORADĘ
Jaki kabel HDMI wybrać?

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
1 + 1 =

Polecamy

PAL a NTSC - jakie są różnice?

PAL a NTSC - jakie są różnice?

Łukasz Bernacki / 2012-03-26 11:39:12

Jak oglądać telewizję na PS3?

Jak oglądać telewizję na PS3?

Łukasz Bernacki / 2012-01-17 11:59:11

Manipulacja reklam - na czym polega?

Manipulacja reklam - na czym polega?

Inga Kowalewska / 2010-12-06 09:57:23