Ciąża Planowanie płci dziecka

Planowanie płci dziecka

-

Chińczycy już 700 lat temu próbowali zaplanować płeć dziecka. Ich kalendarz płodności przewidywał płeć dziecka na podstawie dwóch wskaźników:

– wieku matki w chwili poczęcia
– miesiąca poczęcia.

Dopiero rozwój medycyny wyjaśnił od czego zależy płeć dziecka. Wpływ na to mają chromosomy płciowe. Komórki rozrodcze zawierają po jednym chromosomie:

– plemniki mają chromosomy X lub Y
– komórka jajowa zawiera chromosom X.

W efekcie zapłodnienia, po połączeniu się plemnika oraz komórki jajowej (XX) urodzi się dziewczynka, a gdy połączy się komórka jajowa z plemnikiem o chromosomie Y(XY) dziecko będzie płci męskiej.

Metody planowani płci dziecka

Dietetyczna – polega na przyjmowaniu odpowiednich posiłków. Aby urodziła się dziewczynka dieta powinna być bogata w wapń i magnez. Z kolei poczęciu chłopca sprzyja dieta obfita w sód i potas.

Cykliczna (tzw. metoda Selnas) – przyjmuje się, że potencjał komórki jajowej zależy od dnia cyklu. Zgodnie z nią można przyjąć, iż pary chcące mieć syna powinny współżyć w dniu owulacji, w planując córkę – 40 godzin przed jajeczkowaniem.

Laboratoryjna
– metoda ta polega na sztucznym zapłodnieniu wyodrębnionymi plemnikami. Wskazówka do selekcji plemników są różnice w ciężarze i wielkości plemników, zawierających chromosomy X i Y. Metoda ta jest jednak dość skomplikowana i kosztowna.

Owulacyjna – mamy na uwadze fakt, iż plemniki z chromosomem X są wolniejsze ale bardziej trwałe. Jeśli do zbliżenia dochodzi 1-2 dni przed owulacją, większe szanse są na poczęcie dziewczynki. Plemniki z chromosomem męskim szybciej spotykają komórkę jajową więc w dniu owulacji, podczas współżycia, jest większa szansa na poczęcie chłopca.

Mieliście jakieś szczególne preferencje co do płci swojego dziecka? Próbowaliście w pewien sposób wpłynąć na płeć swojego potomka?

Poprzedni artykułFryzury z krótką grzywką
Następny artykułKolor włosów a typ urody
Joanna Rayzacher

Joanna Rayzacher - skończyła studia socjologiczne i dziennikarskie. Pracowała w portalach zajmujących się tematyką kobiecą, związaną z pielęgnacją ciała i wizażem (m.in.: kobiety.pl), czasopismach (m.in.: "Moda&Styl", "Dzieciaki") oraz w radiu. Od 2009 roku współpracuje z magazynem "Pro-KREACJA" i zajmuje się projektami społecznymi w fundacji "Dbam o Zdrowie".

Nasz specjalista pisze o sobie:

Zawsze lubiłam obserwować ludzi, interesowało mnie co mówią i myślą, także co mogą zrobić, aby czuć się lepiej.

Praktyki dziennikarskie odbyłam w portalu Rossnet.pl, zajmującym się tematyką dotyczącą urody oraz zdrowia. W przeszłości współpracowałam (przez kilka lat) z pismem „Moda&Styl”, gdzie pisałam artykuły dotyczące tematyki lifestylowej (na przykład artykuł o subkulturze lolit), jak również przeprowadzałam wywiady, m.in.: rozmowę z projektantem mody - Wojtkiem Dziedzicem oraz twórcą nowatorskich projektów designerskich - Tomkiem Rygalikiem.

W piśmie „Dzieciaki” byłam autorką artykułów dotyczących diagnoz problemów społecznych oraz sposobów ich rozwiązania (przemoc w rodzinie, tolerancja), jak również problemami zdrowotnymi (ciąża, wcześniaki, anomalie). W portalu Kobiety.pl. pisałam m.in.: reportaże o popularności lumpeksów, eseje o atrakcyjności fizycznej, kulturze masowej, dandyzmie oraz felietony.

Obecnie współpracuję z magazynem „Pro-KREACJA”. Zawodowo jestem związana z Fundacją „Dbam o Zdrowie”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WARTO PRZECZYTAĆ

Drinki molekularne – przepisy

Drinki molekularne są częścią coraz bardziej popularnego trendu, jakim ostatnio stała się kuchnia molekularna. Drink, bądź nie-drink – zależnie od tego, co przyjmujemy za wyznacznik – molekularny funkcjonuje w nieco inny w formie. Przybiera bowiem postać galaretki, a nawet małych kulek, które mogą kojarzyć się z kawiorem.

Marketing szeptany – co to jest?

Whisper marketing jest chyba najlepiej przez laika rozpoznawana nazwa marketingu. Są to te działania marketingowe, które docierają do odbiorcy za pomocą przekazu ustnego. Głównym kanałem przekazu reklamy jest bezpośrednia rozmowa. Przekładając na język polski marketing szeptany jest czymś w rodzaju poczty pantoflowej. Nie polega to jednak na jakby się mogło wydawać jedynie na samowolnym i niezorganizowanym przekazywaniu sobie pochlebnych informacji na temat produktów. Wbrew pozorom marketing szeptany jest zbiorem przemyślanych działań reklamodawców.

Zobacz też

Wysokość kredytu – marża

Kredyt bankowy stał się w ostatnich latach tak popularną formą finansowania zarówno inwestycji czynionych przez przedsiębiorstwa, jak i planowanych zakupów dokonywanych przez gospodarstwa domowe, że właściwie nikogo już nie trzeba przekonywać do korzystania z niego przy zakupie samochodu, pralki, upragnionego kina domowego czy mieszkania.

Na czym polega organizacja dużego eventu?

Oglądając widowiskowe eventy, nie zawsze zdajemy sobie sprawę, jak wielki był ogrom pracy i jak różnorodne zadania mieli do...

Lampy LED – dlaczego warto wybrać to rozwiązanie?

50 000 godzin! Tyle wynosi średni czas pracy żarówki LED. Oznacza to, że jedna żarówka ledowa, może pracować nieprzerwanie...

Może Cię zainteresuje: