Gdzie przeprowadzić lekcję poza szkołą i w plenerze?

Edukacja    
ocena

Lekcje wcale nie muszą się odbywać wyłącznie w klasach lekcyjnych. Nauczyciel ma dużo możliwości, z których obecnie może skorzystać. Poniżej przedstawiam moje propozycje, dotyczące miejsc, w których można przeprowadzić konkretne przedmioty.

Gdzie przeprowadzić lekcję poza szkołą i w plenerze?

sxc.hu

- na początek kilka ogólnych uwag. Miejsce, które wybieramy do przeprowadzenia lekcji poza szkołą powinno być powiązane z tematem zajęć w sposób bezpośredni lub pośredni. Przykładem może być przeprowadzenie lekcji w galerii, prezentującej wystawę prac autora, który był również pisarzem. Większość placówek muzealnych ma w swojej ofercie propozycje zajęć skierowane do uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich. W relatywnie niskiej cenie uczestnicy mają zapewnionego przewodnika. Jednak można się umówić z kierownictwem, że np. dwóch uczniów będzie oprowadzać swoich kolegów po muzeum;

- język polski – poloniści mają duże spektrum możliwości, jeśli chodzi o zajęcia poza salą lekcyjną. Przede wszystkim mogą skorzystać z propozycji lekcji muzealnych w placówkach, związanych z omawianym twórcą. Jako miejsce przeprowadzenia lekcji języka polska można wybrać teatr, filharmonii czy galerię;

- historia - również w tym przypadku warto skorzystać z ofert lekcji muzealnych. Innym ciekawym miejscem, gdzie można przeprowadzić zajęcia są skanseny wsi. W przypadku lekcji z historii regionu idealnie sprawdzają się muzea regionalne. Posiadają one eksponaty, dotyczące historii małej ojczyzny;

- plastyka – po raz kolejny są to muzea oraz galerie. Plener malarski zorganizowany w Biurze Wystaw Artystycznych będzie dla uczniów ciekawym doświadczeniem. Jednocześnie sprawi, że przez chwilę poczują się jak prawdziwi artyści. W tym wypadku sprawdzają się skanseny wsi ze względu na bogactwo i historię lokalnej architektury. Do dobrych pomysłów można zaliczyć wycieczki po mieście, podczas których można opowiadać uczniom o różnych stylach i trendach. Dużo łatwiej będzie im przyswoić wiedzę, gdy zobaczą elementy architektoniczne na żywo, a nie tylko w podręczniku;

- przyroda – wydaje mi się, że w miarę możliwości powinno się jak najczęściej przeprowadzać zajęcia w plenerze. Tym bardziej, że w Polsce istnieje wiele tras dydaktyczno-edukacyjnych. Poza tym można zwiedzać parki narodowe, krajobrazowe czy podziwiać pomniki przyrody. Często się okazuje, że wokół nas znajduje się wiele ciekawych pod tym względem miejsc. Warto znaleźć je w najbliższej okolicy i pokazać je trakcie lekcji pod chmurką uczniom.

Czy byliście kiedyś na takiej lekcji? Jak była zorganizowana? Opiszcie nam ją w komentarzu.

OCENA
0.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
3 + 1 =

Polecamy

E-learning - zalety, wady

E-learning - zalety, wady

Katarzyna Aleksandrzak

Case study - co to, na czym polega?

Case study - co to, na czym polega?

Katarzyna Aleksandrzak

Cel szkolenia BHP

Cel szkolenia BHP

Katarzyna Aleksandrzak