Na czym polega metoda Helen Doron?

Edukacja    
ocena

Metoda Helen Doron powstała z myślą o dzieciach. Przeznaczona jest dla dzieci od 3 miesiąca życia do 14 roku życia.

Na czym polega metoda Helen Doron?

photoxpress.com

Helen Doron zainspirowana innymi nauczycielami postanowiła uczyć dzieci na swój własny sposób. Doszła do wniosku, że oprócz nauki na zajęciach, dobrze będzie jeśli dziecko będzie słuchać języka angielskiego w domu – podczas codziennych czynności. W tym celu wręczała każdemu dziecku, wcześniej nagrane przez siebie kasety z anglojęzycznym piosenkami, wierszykami i historiami. Zadaniem każdego dziecka było odsłuchać nagrania dwa razy dziennie. To wszystko miało na celu imitowanie naturalnego procesu przyswajania języka ojczystego. Dzieci, otoczone językiem angielskim także w domu, robiły szybkie postępy.

Szkoły oferujące nauczanie metodą Helen Doron zapewniają, że dziecko podczas kursu otrzyma wszystko, aby poprawnie mówić w języku angielskim – z perfekcyjną wymową, akcentem oraz pozna nie tylko słownictwo, ale również angielską gramatykę. Nauczanie odbywa się w małych grupach (4–8 dzieci), co daje nauczycielowi szansę na skupienie się na każdym dziecku z osobna. Zajęcia prowadzone są w bardzo przyjazny dla dziecka sposób, pełne gier, zabaw i piosenek.

Metoda Helen Doron wychodzi z założenia, że dzieci uczą się języka obcego znacznie szybciej, jeśli proces ten będzie podobny do naturalnego procesu nabywania języka ojczystego. W tym calu dzieci mają za zadanie odsłuchiwać dwa razy dziennie wcześniej przygotowane nagrania. Na początku nie są w stanie zrozumieć, co jest nagrane na kasecie (niczym dziecko uczące się języka ojczystego – słyszy słowo, zdanie i całe dialogi, ale początkowo nic nie rozumie – jedynie słucha). Płyty lub kasety z piosenkami, wierszykami i rymowankami nagrywane są często przez brytyjskich lektorów – umożliwia to dzieciom zapoznanie się z poprawnym akcentem, jak i perfekcyjną wymową. Poprzez częste słuchanie nagrań, dziecko zaczyna się zaznajamiać z nowym słownictwem, wymową i akcentem. Następnie na formalnych zajęciach, dzieci poznają nowe słowo, fracy, struktury których wcześniej słuchały, poprzez użycie ich w kontekście, poznają też różne zastosowanie poszczególnych zwrotów czy wyrazów.

UWAGA!

Każda próba powiedzenia czegoś przez dziecko sprawia, iż jest ono chwalone (imitując naturalny proces nabywania języka ojczystego – jeśli dziecko coś powie, rodzice się cieszą, chwalą, całują itp.), co sprawia, że dziecko czuje się docenione i czuje satysfakcję z dokonanego postępu.

Czy znacie tę metodę? Uważacie ją za efektywną? Jakie największe plusy i minusy możecie wymienić? Dajcie znać w komentarzu.

OCENA
5.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
4 + 4 =