Style uczenia się - słuchowiec

Edukacja    
ocena

Słuchowcy najlepiej funkcjonują w obszarze wrażeń audytywnych. To osoby potrzebujące wielu bodźców słuchowych. W tym kanale powinna się również odbywać ich nauka.

Style uczenia się - słuchowiec

sxc.hu

Słuchowcy zazwyczaj unikają kontaktu wzrokowego podczas rozmowy, który często działa rozpraszająco. Skupiają się przede wszystkim na przekazie słownym, na sposobie mówienia, na zasłyszanym imieniu i nazwisku nowo poznanej osoby. Sami przywiązują dużą wagę do tego, jak mówią, rzadko dopuszczając innych do głosu. Często dopominają się o uwagę, mówiąc „Słuchaj mnie”. Słuchowcy są zwykle osobami elokwentnymi, z bardzo miłym głosem. Mówią rytmicznie, akcentując wyrazy. Mają pamięć do zasłyszanych słów i wypowiedzi danych osób. Kanał słuchowy jest u nich niebywale silnie rozwinięty. Znacznie gorzej funkcjonuje za to kanał wzrokowy, co przekłada się między innymi na niestaranne pismo. Jako że pisownia wyrazów nie zawsze pokrywa się z ich brzmieniem, stąd wynikają trudności w poprawnej pisowni u słuchowców.

Osoby o słuchowym stylu uczenia się muszą przebywać w świecie dźwięków. Utrzymująca się cisza skłania ich do samodzielnego wydawania jakichkolwiek odgłosów, w tym nucenia czy pogwizdywania. Opis otoczenia zawsze zawiera w sobie wspomnienie bodźców słuchowych, efektów dźwiękowych, hałasu.

Najlepszym sposobem uczenia się w przypadku słuchowców jest słuchanie, mówienie oraz czytanie na głos. Wykłady są dla nich świetnym przekazem treści. Warto jednak podkreślić, że mimo ukierunkowania słuchowego, rozpraszająco działają niepotrzebne dźwięki z otocznia, szmery i muzyka w tle. Wszelki hałas potrafi być bardzo dekoncentrujący.

Ponieważ podczas uczenia się, słuchowcy muszą dużo mówić i słuchać, genialnym rozwiązaniem jest dla nich wspólna nauka ze znajomymi. Stwarza to okazję do tego, co lubią najbardziej – do głośnego powtarzania informacji, rozmawiania, dyskutowania i słownego przedstawiania treści. W przypadku braku możliwości wspólnej nauki, słuchowcy powinni nagrywać informacje do nauczenia się, na przykład na dyktafon lub magnetofon, a następnie je odsłuchiwać.

UWAGA!

Słuchowiec musi mieć stworzone warunki do powtarzania materiału „na głos” oraz do czytania półgłosem. Nie dla niego są natomiast długie i szczegółowe teksty pisane. Dobrym rozwiązaniem, dla osób operujących intensywnie kanałem słuchowym, mogą być audiobooki, umożliwiające słuchanie książek.

Czy jesteście słuchowcami? Co pomaga Wam w nauce? Dajcie znać w komentarzu!

OCENA
5.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
1 + 2 =

Polecamy