Szkolenie z public relations - na czym polega?

Edukacja    
ocena

Public relations definiowano na wiele różnych sposobów. Wspólną cechą tych opisów jest określenie PR jako działań kształtujących relacje organizacji (lub osoby publicznej) z jej otoczeniem. PR odnosi się więc do całej gamy zabiegów mających na celu kreowanie wizerunku odpowiadającego potrzebom podmiotu. Nie należy jednak utożsamiać public relations z marketingiem, mają one nieco inną funkcję. Marketing odnosi się do klienta, PR do wszystkich członków otoczenia organizacji. W pewnych sytuacjach różnice te stają się dość płynne, stąd skłonność do zestawiania ze sobą tych pojęć.

Szkolenie z public relations - na czym polega?

photoxpress.com

Szkolenia z zakresu public relations prowadzi się zazwyczaj w odniesieniu do celu, jakiemu ma służyć. Są więc szkolenia PR przeznaczone dla osób pracujących na wizerunkiem organizacji, są też i takie, które zajmują się tworzeniem odpowiedniego imażu polityków.

Jeśli chodzi o szkolenia public relations dla pracowników przedsiębiorstw warto zapoznać się z działaniami Związku Firm Public Relations w tym zakresie. Jest to związek pracodawców zrzeszający firmy działające w branży i deklarujące postępowanie zgodne z Kodeksem Dobrych Praktyk. Szkolenia proponowane przez tą instytucję są atrakcyjne ze względu na swój prestiżowy charakter i program stworzony na kanwie nauczania Londyńskiej Szkoły Public Relations. Szkolenia te pozwalają poznać praktyczne aspekty PR i szeroki zakres wiedzy tematycznej, obejmującej zgłębienie obszaru działań public relations, jego odniesienie do reklamy i marketingu, zagadnienia dotyczące komunikacji i kontaktów z mediami, budowania wizerunku marki, korzystania z nowych technologii i mediów na potrzeby PR, zarządzania w sytuacjach kryzysowych, komunikacji wewnętrznej, organizacji eventów i sponsoringu, rozliczania usług związanych z PR itp. Program tego szkolenia w zasadzie wyczerpuje większość najistotniejszych kwestii związanych z public relations. Podobne kursy organizuje wiele firm i instytucji,najczęściej omawiają one jednak nieco mniejszą ilość aspektów branżowych, niemniej też koszty ich odbycia są niższe.

UWAGA!

Szkolenia poruszające zagadnienia związane ze stosowaniem narzędzi public relations w polityce skupiają się na specyfice wykorzystania ich w odniesieniu do kreowania wizerunku polityków. Tu, podobnie jak w tradycyjnie rozumianym PR, omawia się stosowanie metod tworzenia marki i reputacji, współpracy z mediami, postępowania w sytuacjach kryzysu, zastosowań pojęcia „czarnego PR”, tyle że w odniesieniu do budowania imażu osoby. Podczas takich szkoleń podkreśla się też rozróżnienie działań w odniesieniu do odrębnych etapów aktywności politycznej - w czasie kampanii i kadencji.

Co myślicie o szkoleniach z public relations? A może już braliście w jakimś udział? Podzielcie się doświadczeniami.

OCENA
0.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
5 + 2 =

Polecamy