Trade marketing – co to jest?

Firma    
ocena

Trade marketing to kolejne pojęcie z dziedziny reklamy, które na pierwszy rzut oka wydaje się kryć zawiłą i skomplikowaną teorię. Trade to handel, marketing, reklama. Upraszczając trade marketing, to reklama związana z handlem. Brzmi absurdalnie, bo przecież każda reklama powinna być związana z handlem. Wejdźmy więc w definicję nieco głębiej, aby przekonać się o co tak właściwie chodzi.

Działania tej gałęzi marketingu, są bardzo zróżnicowane. Mają za zadanie wspomagać i podnosić sprzedaż. Nie każdy marketing skupia się właśnie na tym aspekcie. Wiele działań nie jest bezpośrednio ze sprzedażą związanych, jak budowanie marki, wizerunku firmy. Ostatecznym wynikiem obu wyżej wymienionych działań, jest podniesienie sprzedaży. Trade marketing nie skupia się jednak na działaniach pobocznych, ale konkretnie na wynikach sprzedaży tu i teraz. Jest to zbiór działań, napędzających nie tylko zyski firm, ale i samą gospodarkę. Cóż innego wpływa na jej rozwój, jeśli nie rozwój rodzimych i zagranicznych firm? Słowem, kluczem dla tego rodzaju działań jest marketing bezpośredni. Bardzo wiele firm specjalizuje się w pomocy przedsiębiorcom, w zwiększaniu sprzedaży. Przedsiębiorcy pozostaje jedynie nie łatwy wybór partnera, który zajmie się marketingiem w jego firmie.

Marketing handlowy pozwala na podejmowanie trafniejszych decyzji. Na docieranie do nabywców  przez przedsiębiorstwa handlu hurtowego i detalicznego. Zakres działań ustalany jest bardzo indywidualnie. Profesjonalne agencje, dobierając dla nas programy marketingowe, będą zwracać uwagę na szereg czynników mogących wpłynąć na sprzedaż. Pierwszym podstawowym kryterium doboru działań, jest branża. Kolejnym wielkość przedsiębiorstwa, dla jakiego przygotowuje się kampanie oraz jego aktualny udział w rynku, a także budżet, założone przez przedsiębiorstwo cele. Pracownicy agencji reklamowych dokonują analizy obecnego i przyszłego odbiorcy. Jego rodzaj, liczebność i możliwości związane w pozyskaniem. Kolejnym choć nie ostatnim czynnikiem, jest konkurencja w danej branży oraz możliwości jej wyprzedzenia.

UWAGA!

Nad udanymi kampaniami marketingowymi, pracuje ogromny sztab specjalistów, zarówno od marketingu, sprzedaży, jak i innych dziedzin. Znajdzie się tu wielu socjologów, psychologów społecznych, czasem nawet niezależnych specjalistów geografów, mediatorów itp. Wykorzystanie trade marketingu w naszej działalności powinno być poparte wiedzą tych właśnie specjalistów, lub przynajmniej bazować na konsultacji z nimi.

Dlaczego szukacie takich informacji? Czy okazały się pomocne?

OCENA
0.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
3 + 1 =