Aqua aerobic - jakie ćwiczenia?

Fitness    
ocena

Aqua Fitness to zajęcia ruchowe prowadzone w basenie, znane są również pod nazwą Aqua aerobic. Zajęcia te bazują na ćwiczeniach aerobowych wykonywanych w klubach fitness, jednakże ćwicząc w wodzie szybciej można wyrzeźbić sylwetkę. Nacisk wody na nasze ciało podczas ruszania się powoduje, że szybciej spalamy kalorie i modelujemy mięśnie.

Aqua aerobic - jakie ćwiczenia?

sxc.hu

Ćwiczenia są bezpieczną dla kręgosłupa formą aktywności fizycznej. Podczas zajęć w basenie napełnionym wodą nasze ciało nie jest narażone na uszkodzenia ani nadwyrężenia. Woda hamuje nasze ruchy, dlatego jest mniejsze prawdopodobieństwo bolesnego upadku.

W zajęciach może uczestniczyć każdy – osoby starsze, kobiety w ciąży, osoby otyłe, po operacjach, z problemami kręgosłupa.

A oto kilka ćwiczeń aqua aerobic:

1. Na początek krótka rozgrzewka: w podskokach podnoś do góry raz lewą rękę raz prawą. Po około minucie zmień tor wybijania ręki w przód – raz lewa ręka, raz prawa.
2. Zegnij lekko kolana i podskakuj w wodzie najwyżej jak potrafisz. Ręce oprzyj o biodra.
3. Wejdź do wody tak głębokiej, aby wystawała z niej tylko twoja głowa. Podskakuj energicznie i szybko, nie zginając nóg.
4. Podskakuj wysoko w wodzie i podnoś jednocześnie wysoko do góry zgiętą raz prawą raz lewą nogę, po kilku próbach spróbuj klasnąć dłońmi pod uniesioną zgiętą nogą.
5. Stań na lewej nodze, prawą nogą zrób pod wodą wykop w przód następnie w bok i w tył. Wykonaj to ćwiczenie w 2 seriach po 20 powtórzeń na każda nogę (przerwa między seriami od 1 do 2 minut)
6. Ruszając rękoma tak jakbyś chciała popłynąć, zegnij nogi w kolanach i spróbuj uklęknąć w wodzie. Następnie wypychaj obie nogi raz w lewą stronę, następnie w tył  w prawo i w przód. Wykonując to ćwiczenie przechylaj lekko tułów w przeciwną stronę niż nogi. Powtórz to ćwiczenie w 2 seriach po 10 powtórzeń (przerwa między seriami od 1 do 2 minut). Jeśli jest ci trudno wykonać to ćwiczenie, spróbuj pomóc sobie opierając się rękoma o brzeg basenu.
7. Prawą rękę oprzyj o krawędź basenu, lewą natomiast oprzyj na biodrze. Prawą nogę powoli podnoś jak najwyżej możesz w bok, następnie opuść ją.
8. Ręce oprzyj o krawędź basenu, stań w rozkroku na szerokość bioder. Wykonuj wypady w dół (pamiętaj aby kolano nie wychodziło poza palce od nóg). Wykonaj to ćwiczenie w 3 seriach po 10 powtórzeń.
9. Wejdź do wody tak, aby sięgała ci do klatki piersiowej. Na tym poziomie wody, biegaj najszybciej jak potrafisz maksymalnie przez 5 minut.

Zobacz, jak ćwiczyć aqua aerobic - YouTube - aquafitnesspl:

Znacie inne fajne ćwiczenia tego typu? Podzielcie się nimi.

OCENA
1.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
4 + 4 =

Polecamy

6 Weidera - ćwiczenia

6 Weidera - ćwiczenia

Joanna Rayzacher

Co to jest pilates?

Co to jest pilates?

Miłosz Roborzyński