Ćwiczenia na plecy w domu

Fitness    
ocena

Niewłaściwie dobrane ćwiczenia na plecy mogą zaszkodzić Twojemu kręgosłupowi. Zanim zaczniesz ćwiczyć, skonsultuj się z lekarzem. Wykonuj ćwiczenia na plecy pod okiem specjalisty, a zapewnisz sobie bezpieczeństwo i unikniesz przykrych niespodzianek.

Ćwiczenia na plecy w domu

sxc.hu

1.Mostek
Bardzo popularnym ćwiczeniem na plecy jest mostek. Połóż się na plecach. Oprzyj stopy i dłonie na ziemi, po czym postaraj się jak najwyżej unieść biodra. Jeżeli Twoje ciało jest wygimnastykowane, wygnie się w łuk.
2.Rowerek na plecy
Połóż się płasko na ziemi, ręce opuść wzdłuż ciała. Unieś lekko ręce i głowę do góry. Zacznij wykonywać ruchy, jakbyś jechała na rowerze.
3.Antygarby
Ćwiczenie to pomaga przywrócić prawidłową postawę osobom, które mają nierówności kręgosłupa. Połóż się płasko na plecach. Ugnij nogi w kolanach, stopy oprzyj płasko na podłożu. Ugnij ręce w łokciach, łokcie oprzyj na ziemi, jak najbliżej tułowia. Oprzyj się na głowie i łokciach. Podczas wykonywania ćwiczenia dociskaj je do podłoża. Nie odrywając głowy i kończyn od podłoża, postaraj się unieść jak najwyżej łopatki. Biodra nie powinny wcale poruszać się. Podczas podnoszenia się do góry weź wdech, wracają do pozycji wyjściowej – wydech. W ćwiczeniu nie chodzi o to, aby unieść się jak najwyżej. Z czasem osiągniesz większą wprawę. Pamiętaj, żeby tylna część głowy – nie czubek – dotykała podłoża.
4.Ćwiczenie to pozwoli Ci złagodzić ból w dolnej partii pleców. Połóż się na plecach, ręce opuść wzdłuż ciała – powinny w całości dotykać podłoża. Zegnij nogi w kolanach, stopy oprzyj na ziemi. Unieś do góry, jak najwyżej biodra. Wytrzymaj w tej pozycji kilka minut, po czy opuść biodra z powrotem na ziemię.
5.Połóż się na ziemi tak, aby plecy, ręce, stopy i głowa dotykały podłoża, zaś biodra znajdowały się nad ziemią. Zrób wymach prawą nogą. Wytrzymaj chwilę w tej pozycji, postaw nogę z powrotem na ziemi i wykonaj taki sam wymach lewą nogą. Jeżeli ćwiczenie to sprawia Ci zbyt wiele trudności, możesz naprzemiennie podnosić zgiętą nogę: raz prawą, a raz lewą. Jeżeli jednak jesteś w stanie wykonać ćwiczenie, podniesiemy Ci poprzeczkę. Połóż się na plecach. Lewą rękę pozostaw zgiętą. Ręce i głowa cały czas mają spoczywać na podłożu. Podnieś w tym samym czasie biodra i prawą, wyprostowaną nogę. Wytrzymaj chwilę w tej pozycji, po czym zmień nogę.

Znacie inne dobre ćwiczenia na plecy? Podzielcie się nimi w komentarzach.

OCENA
2.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
4 + 1 =

Polecamy

6 Weidera - ćwiczenia

6 Weidera - ćwiczenia

Joanna Rayzacher

Co to jest pilates?

Co to jest pilates?

Miłosz Roborzyński