Ćwiczenia na uda

Fitness    
ocena

Jeżeli nie mamy wyćwiczonych mięśni ud, skóra wiotczeje i robi się oklapnięta. Nierówne rozmieszczenie tkanki tłuszczowej w skórze skutkuje powstaniem cellulitisu. O mięśnie ud powinny dbać zwłaszcza panie, które lubią nosić krótkie spódniczki. Można je ćwiczyć chodząc po schodach, czy jeżdżąc na rowerze. Znakomicie działa na nie wypad w góry. Jeżeli zauważycie, że wasze mięśnie nie są dostatecznie wyćwiczone, zawsze możecie wykonać kilka prostych ćwiczeń.

Ćwiczenia na uda

photoxpress.com

1.Przysiady.
Najprostszym ćwiczeniem na uda są przysiady. Stań wyprostowana, opuść luźno ręce. Wciągnij brzuch i ugnij lekko nogi. Ugnij nogi w kolanach i opuść pośladki ku ziemi. Zginaj się do momentu, aż kolana i pośladki utworzą kąt prosty. Pamiętaj, że kolana nie powinny wyjść poza linię palców u stóp.

2.Połóż się na plecach, ręce wyprostuj wzdłuż ciała. Unieś nogi lekko do góry, utrzymując je przez chwilę nad ziemią. Opuść nogi z powrotem. Serię powtórz 20-30 razy.

3.Usiądź w rozkroku i wyprostuj nogi. Rozstaw je jak najszerzej, aż poczujesz opór. Mięśnie nie mogą być za bardzo naciągnięte. Nachyl się w kierunku prawej nogi, złap palcami koniuszki palców i wykonaj skłon w kierunku prawej nogi. Wytrzymaj dłuższą chwilę w zgiętej pozycji. Wyprostuj się i podnieś ręce do góry. To samo ćwiczenie wykonaj w kierunku przeciwnym. Serię powtórz 5-10 razy.

4.Połóż lewą, wyprostowaną nogę na ziemi i oprzyj lewe przedramię na podłożu. Drugą, ugiętą nogę, przełóż nad lewą nogą w ten sposób, żeby krzyżowała się z nią i częściowo ją unieruchamiała. Stopę prawej nogi oprzyj na ziemi. Zacznij unosić lewą nogę do góry i opuszczać z powrotem. Po dziesięciu razach zmień stronę i ćwiczenie wykonaj drugą nogą. Serię powtórz 3-4 razy.

5.Usiądź na ziemi, zegnij nogi w kolanach tak, aby stopy stykały się ze sobą, łydki spoczywały na ziemi, a uda znajdowały się jak najbliżej podłoża. Staraj się docisnąć uda do ziemi. Najlepiej, jeżeli będziesz wykonywać to ćwiczenie z drugą osobą. Niech dociśnie ona Twoje uda do ziemi, aż poczujesz opór. Wytrzymaj chwilę w tej pozycji, gdy pomagier zmniejszy nacisk, rozluźnij mięśnie ud. Czynność powtórzcie 5-10 razy.

Znacie inne dobre ćwiczenia na uda? Podzielcie się nimi w komentarzach.

OCENA
5.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
4 + 4 =

Polecamy

6 Weidera - ćwiczenia

6 Weidera - ćwiczenia

Joanna Rayzacher

Co to jest pilates?

Co to jest pilates?

Miłosz Roborzyński