Ćwiczenia rozciągające

Fitness    
ocena

Po każdym wysiłku fizycznym powinno się zrobić kilka ćwiczeń, które poprawią kondycje mięśni nadadzą i uczynią je elastycznymi. Takie ćwiczenia rozciągające są świetne także wtedy gdy pracujemy długo, siedząc w jednym miejscu.

Ćwiczenia rozciągające

flickr.com

Zestaw ćwiczeń rozciągających mięśnie:
1. Zaczynamy od szyi. Kładziemy prawą dłoń na głowie i ciągniemy ją w prawo, rzecz jasna delikatnie, tak aby poczucie zniknięcie napięcia w karku - trzymamy tak prze 20 sekund. To samo robimy w lewą stronę.
2. Prawą rękę opieramy na biodrze, a lewą unosimy w górę, jednocześnie pochylając się w bok. Staramy się wyciągnąć rękę jak najdalej w górę - trwa to około 10 sekund. To ćwiczenie wspaniale rozciąga zastany kręgosłup. To samo powtarzamy na druga stronę.
3. Uginamy nogi lekko w kolanach, splatamy dłonie przed sobą i zaokrąglamy kark, wytrzymujemy 20 sekund.
4. Stoimy wyprostowani z rękami w górze i delikatnie zaczynamy zginać się do dołu, tak aby ręce swobodnie opadały w dół. Nie wolno nam „sprężynować ciała” - to fatalne dla kręgosłupa, chodzi o łagodne pochylenie na tyle na ile pozwoli nam nasz kręgosłup.
5. Dalej mamy nogi ugięte w kolanach, lewą rękę przekładamy przez klatkę piersiową i staramy się wyciągnąć jak najbardziej w bok, a drugą, delikatnie, łapiemy za łokieć i rozciągamy w ten sposób mięśnie barku, wytrzymujemy 15 sekund. To samo robimy w drugą stronę.
6. Prawa rękę zakładamy za głowę i łapiemy za bark, z tyłu pleców. Drugą ręką łapiemy za łokieć i delikatnie ciągniemy w bok przez około 15 sekund, potem zmieniamy ręce i robimy to samo w druga stronę.
7. Stoimy na jednej nodze (lewej) a prawą dłonią łapiemy za prawa stopę i staramy się zachować równowagę i jednocześnie kolana trzymać razem. Potem zmieniamy nogę na której stoimy, w każdej pozycji wytrzymujemy po 20 sekund. Jest to świetne ćwiczenie na rozciągniecie mięśni śródstopia.
8. Kładziemy się na plecach, jedna noga jest ugięta a drugą staramy się wyprostować nad głową, przytrzymując ją obiema rękami, po 15 sekundach zmieniamy stronę.
9. Leżymy na plecach, lewa nogę przekładamy na prawą stronę ciała, tak aby nas przeważyła, ręce trzymamy wyprostowane w bok. Wytrzymujemy w tej pozycji 20 sekund a potem zmieniamy stronę. Jest to idealne ćwiczenie na rozciągnięcie mięśni brzucha po intensywnych ćwiczeniach.

Czy informacje zawarte w tekście okazały się pomocne? Zapraszam do komentowania.

OCENA
5.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
5 + 3 =

Polecamy

6 Weidera - ćwiczenia

6 Weidera - ćwiczenia

Joanna Rayzacher

Co to jest pilates?

Co to jest pilates?

Miłosz Roborzyński