Ćwiczenia z hantlami

Fitness    
ocena

Ładne i estetyczne ramiona, bez zwisających „falbanek” to marzenie wielu osób. Niestety ramiona to część ciała trudna do wyćwiczenia, szczególnie dla kobiet. Nie ma jednak rzeczy niemożliwych! Odpowiednie ćwiczenia oraz hantle pomogą nam uzyskać wymarzone ramiona. W zależności od zaawansowania, nie chcąc zrobić sobie krzywdy, używamy hantli o odpowiedniej wadze: 0,5 kg, 1 kg lub 1,5 kg. Jeśli nie mamy hantli możemy wykorzystać butelki z wodą.

Ćwiczenia z hantlami

photoxpress.com

Zestaw ćwiczeń:
1. Zaczynamy od tradycyjnych i efektywnych pompek. Osoby zaawansowane wykonują je na prostych nogach, a te początkujące – na ugiętych kolanach. Dłonie mamy tak szeroko rozstawione abyśmy klatką piersiową sięgali ziemi a nie głową. Seria 20 powtórzeń.
2. Leżymy na plecach, nogi ugięte, stopy oparte o podłoże, hantle w dłoniach, ręce wyciągnięte po bokach, ale w szerz. Z takiej pozycji wyjściowej podnosimy je do góry tak, aby dotknęły się pięści z hantlami. Seria 20 powtórzeń.
3. Stoimy, ale ciało mamy zwrócone w prawo, bokiem. Jedną rękę podnosimy z hantlem do góry, do momentu zgięcia łokcia a potem opuszczamy w dół. Powtarzamy 20 razy i zmieniamy stronę oraz rękę.
4. Stoimy na prostych nogach, hantel trzymamy w opuszczonych dłoniach w dół. Zaczynamy je podnosić, razem do góry tak aby pięści były zetknięte razem. Podnosimy do wysokości brody i opuszczamy – 20 razy.
5. Stoimy prosto, ręce opuszczone i zaczynamy je podnosić, wzdłuż boków ciała, do góry, zatrzymując się na wysokości ramion i opuszczając do dołu – tak robimy 20 razy.
6. Pozycja pozostaje bez zmian z tą różnicą, iż ramiona mamy wyciągnięte w bok, a ćwiczenie polega na zginaniu ich w łokciu, w górę i w dół – tak, aby nad głową pięści z hantlami się spotkały, powtarzamy 20 razy.
7. Stoimy prosto, ręce opuszczone wzdłuż ciała i zaczynamy je podnosić przed sobą, raz jedną ręka, raz drugą, do wysokości oczu – seria na jedną rękę 20 powtórzeń.
8. Uginamy lekko kolana, pochylamy się do przodu, ręce trzymamy wzdłuż boków. Kiedy jesteśmy gotowi, zaczynamy je podnosić w górę i w dół, do wysokości ramion, robimy tak 15 razy.
9. Stoimy prosto, w dłoniach trzymamy hantel, ręce trzymamy nad głową i delikatnie opuszczamy z tyłu, nad karkiem – w górę i w dół. Seria 15 powtórzeń.

Znacie inne warte polecenia ćwiczenia z hantlami? Podzielcie się nimi w komentarzach.

OCENA
3.29
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
4 + 1 =

Polecamy

6 Weidera - ćwiczenia

6 Weidera - ćwiczenia

Joanna Rayzacher

Co to jest pilates?

Co to jest pilates?

Miłosz Roborzyński