Ćwiczenia ze sztangą

Fitness    
ocena

Ćwiczenia ze sztangą, w sposób niezwykle efektywny, poprawiają wygląd naszej klatki piersiowej. Mięśnie są ładnie zarysowane, a muskulatura prezentuje się naprawdę efektownie.

Ćwiczenia ze sztangą

sxc.hu

Oczywiście ze sztangą może ćwiczyć każdy, niezależnie od płci. Jednak jeśli kobiety decydują się na trening z użyciem sztangi to powinny pamiętać, iż te bardziej forsowne, mogą wpłynąć na deformacje piersi. Zestaw ćwiczeń ze sztangą, w związku z tym, iż jest dość obciążającym, stosujemy tylko dwa razy w tygodniu. Zawsze kiedy je wykonujemy musimy być świadomi swojej postawy gdyż, jej niewłaściwość, może prowadzić do groźnych kontuzji. Pamiętajmy również o tym, że nadmierna ilość ćwiczeń ze sztangą (więcej niż dwa razy w tygodniu) może doprowadzić do tzw. „zerwania mięśni”.

Przykładowe ćwiczenia ze sztangą:
1.Zaczynając ćwiczenia przyjmujemy postawę wyprostowaną. Chwytamy sztangę na szerokości barków. Pamiętajmy przy tym o ułożeniu dłoni aby były zwrócone na zewnątrz i aby ramiona były wyprostowane. Sztanga ułożona powinna być na górnej powierzchni ud. Poruszamy przedramieniem zginając w łokciach ręce. W ten sposób unoś sztangę, po kole, w ruchu od strony ud do brody. Powolutku po tym samym torze należy opuszczać ciężar. Na koniec zawsze wracamy do pozycji wyjściowej.   
2.Leżąc na plecach trzymamy sztangę na wyprostowanych rękach pamiętajmy przy tym aby trzymać je nieco szerzej niż barki. Bardzo powoli opuszczamy sztangę, uginając łokcie - w jego efekcie mamy dotknąć sztangą klatki piersiowej. Gdy to nastąpi wypychamy sztangę do pozycji wyjściowej.
3.Kolejne ćwiczenie jest podobne z tą różnicą, iż jest bardziej wąski rozstaw dłoni tak, że prawie stykają się ze sobą. Próżnica jest również w ruchu powrotny - jest zdecydowanie powolniejszy. Pozycja leząca na ławce, głowa ma być oparta o jej skraj. Za naszą głową, na podłodze, leży sztanga. Chwytamy ja dłońmi, w zestawie węższym niż barki. Przenosimy sztangę ponad głową przy lekko zgiętych łokciach. Na koniec - bardzo powoli powracamy do pozycji wyjściowej.

Znacie inne, warte polecenia ćwiczenia ze sztangą? Podzielcie się nimi w komentarzach.

OCENA
3.67
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
4 + 5 =

Polecamy

6 Weidera - ćwiczenia

6 Weidera - ćwiczenia

Joanna Rayzacher

Co to jest pilates?

Co to jest pilates?

Miłosz Roborzyński