Gimnastyka dla przedszkolaków

Fitness    
ocena

Wyrobienie u maluchów nawyku regularnej gimnastyki to inwestycja w ich nie tylko obecny, ale i przyszły stan zdrowia. O tym, dlaczego warto ćwiczyć w wieku przedszkolnym i jaką formę ruchu można zaproponować dziecku, dowiemy się w poniższym tekście.

Gimnastyka dla przedszkolaków

photoxpress.com

Co daje dzieciom gimnastyka?

Regularnie wykonywane ćwiczenia są niezwykle istotne zwłaszcza w obecnych czasach, w których dzieci w czasie wolnym częściej wybierają komputer niż plac zabaw. Brak ruchu i złe nawyki w kwestii postawy ciała mogą doprowadzić do skrzywień kręgosłupa. Gimnastyka pozwala zapobiec temu procesowi. Ruch wzmacnia mięśnie, kości (sprzyja ich mineralizacji), uelastycznia i zwiększa wytrzymałość ścięgien i więzadeł. Dodatkowo pobudza dojrzewanie układu nerwowego, poprawia wydolność układu oddechowego i układu krążenia, a przez to wpływa korzystnie na cały organizm. W przypadku już powstałych problemów z kręgosłupem, odpowiednio dobrane ćwiczenia (gimnastyka korekcyjna) mogą nawet skorygować istniejące wady postawy.

Specjaliści z dziedziny gimnastyki najmłodszych sugerują, że regularne ćwiczenia wpływają również na rozwój psychiczny dziecka, maluch dzięki ćwiczeniom opanowuje nowe umiejętności i aktywniej poznaje świat. Sprawność fizyczna dodaje mu odwagi i pewności siebie w towarzystwie rówieśników. Aktywne ruchowo dzieci rzadziej ulegają też wypadkom i wszelkiego rodzaju urazom.

Gimnastyka dla najmłodszych

Najlepszą porą na lekki rozruch będzie poranek. Dziecko dzięki niemu nabierze apetytu, energii i dobrego samopoczucia na cały dzień. Gimnastykę należy rozumieć jako ćwiczenia raczej niewielkiej intensywności, dlatego nie ma przeciwwskazań do treningu na czczo. Ważne, by ćwiczyć razem z dziećmi, nie tylko by zapewnić im pełne bezpieczeństwo, ale też wyrobić w nich przekonania o istotności ćwiczeń. Naszym pociechom kojarzyć się muszą z przyjemnym sposobem spędzania wspólnie czasu, a nie z nieprzyjemnym obowiązkiem.

Możemy zacząć od prostej sekwencji:

- spokojne krążenia (ramion, łokci, nadgarstków, kolan, głowy),

- bardziej intensywny ruch (na przykład trucht w miejscu, wypady nóg, i skłony),

- z czasem możemy wprowadzić do gimnastyki bardziej obciążające ćwiczenia takie jak brzuszki, przysiady, nożyce czy rowerek.

UWAGA!

Dla urozmaicenie możemy zainwestować w piłki fitball, które z reguły dostarczają dzieciom sporo frajdy. Skupmy się na tym, by wyrobić w dzieciach zdrowy nawyk z przekonaniem, że jest to fajna i przyjemna zabawa, jeśli zatem jakieś ćwiczenie nie spodoba się maluszkowi albo nie poradzi sobie z zaplanowaną przez nas intensywnością, lepiej go do niczego nie zmuszać.

Dodalibyście coś do powyższych wskazówek? Dajcie znać!

OCENA
0.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
3 + 2 =

Polecamy

6 Weidera - ćwiczenia

6 Weidera - ćwiczenia

Joanna Rayzacher

Co to jest pilates?

Co to jest pilates?

Miłosz Roborzyński