Jak ćwiczyć kondycję?

Fitness    
ocena

Jeśli uprawiasz siedzący tryb życia, a wchodząc po schodach dostajesz zadyszki, oznacza to, że masz słabą kondycję. Słaba kondycja niesie ze sobą wiele negatywnych skutków: osłabiony i podatny na choroby organizm, słabe płuca, serce.

Jak ćwiczyć kondycję?

sxc.hu

Trening kondycyjny polega na wykonywaniu szybkich ćwiczeń aerobowych, dzięki którym zwiększa się ciśnienie krwi, szybko oddychamy, a nasze serce pracuje energicznie. Dzięki tym treningom pozbywamy się tkanki tłuszczowej, rzeźbimy ciało i  rozładowujemy stres.

Trening kondycyjny może przybrać różnorakie formy, każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie – bieganie, pływanie, aerobic, rower, skoki na skakance, ćwiczenia na bieżni, stepperze, gra w piłkę nożną czy koszykówkę. Ważne jest, aby podczas treningu być w ciągłym i niezbyt zróżnicowanym ruchu.

Czas treningu kondycyjnego powinien być uzależniony od Twojej formy i wytrzymałości. Najlepiej jest rozpocząć treningi od 1,5 godziny niezbyt intensywnych ćwiczeń i z czasem zwiększać ich długość wedle naszych możliwości. Ważna jest także systematyczność, ćwicz co najmniej 3 razy w tygodniu.

W treningu kondycyjnym ważne jest, aby puls serca przez większość czasu był znacznie podwyższony, ale nie może on przekraczać naszej wytrzymałości.

Kilka zasad dotyczących treningu kondycyjnego:

1. Zacznij od rozgrzewki – Twoje ciało powinno się rozgrzać przed tak długim i intensywnym treningiem. Rozpocznij od 15 minut naprawdę wolnego marszu przed długim biegiem.

2. Jeśli Twoja kondycja jest naprawdę kiepska, podczas pierwszych treningów ćwicz w bardzo wolnym tempie, z biegiem czasu z pewnością będziesz mógł je zwiększyć.

3. Nie zmieniaj gwałtownie tempa treningu, rób to stopniowo, będziesz wtedy w stanie dłużej i efektywniej ćwiczyć, z czym wiążą się lepsze efekty.
 
4. Trening zakończ 10-minutowym truchtem, ochłoną wtedy Twoje mięśnie, gwałtowny koniec treningu może doprowadzić do skurczy.

5. Po skończeniu treningu rozciągnij się.

Ile czasu poświęcacie na dbanie o kondycję fizyczną? Jaką aktywność sportową wybieracie?

OCENA
4.67
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
2 + 4 =

Polecamy

6 Weidera - ćwiczenia

6 Weidera - ćwiczenia

Joanna Rayzacher

Co to jest pilates?

Co to jest pilates?

Miłosz Roborzyński