Jak ćwiczyć na stepperze?

Fitness    
ocena

Stepper jest to urządzenie posiadające dwie ruchome podpory na stopy – pedały oraz kolumnę z umieszczonym korpusem do podparcia się. W sklepach z urządzeniami sportowymi możemy znaleźć kilka rodzajów stepperów:

- Zwykłe – dwa ruchome stopnie z kolumną, bez żadnych ulepszeń.

- Skomputeryzowane – posiadające komputer, który mierzy czas, ilość pokonanych stopni, tempo, zużycie energii oraz tętno. 

- Mini stepper – posiada tylko podstawę do ćwiczeń – pedały. Niektóre mini steppery posiadają również linki, dzięki którym można trenować mięśnie rąk.

- Niektóre steppery, zwykłe, jak i mini steppery posiadają funkcję skrętu na boki, dzięki czemu możemy ćwiczyć dodatkowo mięśnie brzucha oraz talii. Można również spotkać taki o regulowanej wysokości pedałów.

Ćwiczenia na stepperze pozwolą Ci wyrzeźbić mięśnie nóg, bioder, pośladków, dodatkowo ćwiczone są mięśnie zewnętrzne i wewnętrzne ud. Wyszczuplają sylwetkę i nogi, podnoszą pupę, jednocześnie budując zgrabne mięśnie.

Ćwiczenia na stepperze pozwalają usunąć cellulit z ud i pośladków, poprawią krążenie krwi w organizmie i nie obciążają stawów. Dzięki regularnym treningom pozbędziesz się nadwagi, ponieważ ćwiczenia te przyspieszają spalanie tłuszczu oraz przyspieszają metabolizm organizmu. Ćwiczenia na stepperze mogą wykonywać wszyscy, ponieważ jest on bezpieczny dla stawów i bezpieczny w użyciu, podczas treningu nie jesteśmy narażeni na kontuzje i urazy. Podczas około 10-minutowego treningu o średniej intensywności Twój organizm jest w stanie spalić do 100 kalorii.

Jak ćwiczyć?
Aby zyskać widoczne efekty potrzebna jest systematyczność, pozytywne nastawienie oraz odpowiedni czas wykonywania ćwiczeń. Należy ćwiczyć minimum 3 razy w tygodniu, po przeszło 20 minut. Efektywnie jednak będzie, gdy będziemy trenować co drugi dzień po 40 minut. Jeśli jesteś osobą początkującą, rozpocznij trening od wolnego tempa i 20 minut ćwiczeń na stepperze. Przed każdym dłuższym treningiem należy się rozgrzać, dlatego przed wejściem na stepper maszeruj kilka minut w miejscu, rozruszaj wszystkie kończyny, następnie wejdź na stepper i w wolnym tempie ćwicz około 15 minut. Po tym czasie możesz zwiększyć intensywność treningu. Około 10 minut przed końcem, zmniejsz  tempo, aby organizm ochłonął.

Ćwicząc na stepperze należy przybrać wyprostowaną pozycję ciała, napiąć mięśnie brzucha, wyprostować plecy i trzymać lekko ugięte w kolanach nogi.

Zobacz serię ćwiczeń na stepperze - YouTube:

Znacie jakieś inne fajne ćwiczenia na steperze? Podzielcie się nimi.

OCENA
4.35
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
1 + 5 =

Polecamy

6 Weidera - ćwiczenia

6 Weidera - ćwiczenia

Joanna Rayzacher

Co to jest pilates?

Co to jest pilates?

Miłosz Roborzyński