Jak ćwiczyć prawidłową postawę?

Fitness    
ocena

Wady postawy ciała są bardzo powszechne we współczesnym świecie. Dzieje się tak, ponieważ więcej czasu spędzamy np., siedząc przed komputerem, a mniej spędzamy czasu na ćwiczeniach ruchowych lub nawet na spacerowaniu. Prawidłowa postawa ciała jest bardzo ważna, ponieważ nieprzestrzeganie jej może doprowadzić do defektów postawy kręgosłupa, co ogranicza sprawność ruchową, powoduje ból, boczne skrzywienie kręgosłupa, czyli skoliozę.

Prawidłowa postawa: stań wyprostowany, ściągnij łopatki, wyprostuj plecy, wciągnij brzuch, pośladki napięte. Patrz przed siebie, ale nie wyciągaj jej zbytnio do przodu albo nie wypychaj w tył.

Prawidłowa postawa podczas siedzenia przy biurku: jeżeli korzystamy z komputera, monitor musi być umieszczony na wysokości oczu, tak by górny brzeg był niewiele niżej od linii oczu. Klawiatura powinna być umieszczona przed nami tak, aby podczas korzystania z niej nie było potrzeby przekręcania tułowia. Łokcie podczas pisania, powinny być umieszczone blisko ciała. Kolana w czasie siedzenia powinny być zgięte w kolanach i tworzyć kąt prosty, lędźwie oparte o krzesło. Plecy proste, a łopatki ściągnięte.

Oto zestaw kilku ćwiczeń, które pozwolą osiągnąć prawidłową postawę ciała, rozciągnąć i zrelaksować napięte mięśnie grzbietu.

Uklęknij na podłodze, stopy złącz ze sobą, nogi zaś rozszerz, usiądź pupą na piętach. Prawą ręką obejmij się pod lewym ramieniem, a lewą ręką pod prawym ramieniem. Pochyl się w dół tak, aby głowa dotykała podłogi. Wytrzymaj w tej pozycji 30 sekund i powtórz to ćwiczenie jeszcze 4 razy.

Uklęknij na podłodze, nogi złączone. Usiądź pupą na piętach, łokcie tuż przy kolanach oprzyj o podłogę. Na dłoniach skulonych w pięść oprzyj głowę. Wytrzymaj w tej pozycji 30 sekund i powtórz ćwiczenie 4 razy.

Do tego ćwiczenia potrzebny Ci będzie specjalny okrągły gumowy krążek, który można nabyć w sklepie rehabilitacyjnym, bardzo puchowa poduszka lub złożony duży koc. Krążek, poduszkę lub złożony koc postaw na podłodze i połóż się na nim górną częścią grzbietu. Splecione ręce podłóż pod głowę, nogi zegnij w kolanach i podeprzyj się nimi całą stopą o podłogę. Wytrzymaj w tej pozycji 60 sekund wstać i powtórz ćwiczenie 4 razy.

Zobacz, jak ćwiczyć z dzieckiem - YouTube - gimnastykakorekcyjna:

Znacie jakieś inne ćwiczenia na prawidłową postawę? Podzielcie się nimi.

OCENA
0.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
3 + 4 =

Polecamy

6 Weidera - ćwiczenia

6 Weidera - ćwiczenia

Joanna Rayzacher

Co to jest pilates?

Co to jest pilates?

Miłosz Roborzyński