Jak ćwiczyć z gumą?

Fitness    
ocena

Coraz częściej w czasie zajęć fitness instruktorzy używają takiego sprzętu jak guma. Dzięki niej możemy wzmocnić mięśnie klatki piersiowej, brzucha, ud oraz rąk.

Guma rozciąga się, jest wytrzymała i poręczna, w dodatku nie jest droga i można kupić ją w każdym sklepie z działem sportowym. Poniżej lista ćwiczeń, jakie można wykonywać mając do dyspozycji gumę:

1. Stań w lekkim rozkroku, lewą nogę wystaw w tył i oprzyj ją na palcach, pięta w górę. Prawą nogą nadepnij na środek gumy, jeden koniec złap w lewą rękę, a drugi koniec w prawą rękę. Unoś gumę na boki tak, aby ręce utworzyły z ramionami linię prostą. Wykonaj to ćwiczenie w 3 seriach po 12 powtórzeń na każdą nogę.

2. Stań w lekkim rozkroku, gumę podłóż pod stopy. Dłońmi złap oba końce gumy. Ręce zegnij w łokciach i przyciśnij je do ciała. Zginaj ramiona do pełnego ścisku i prostuj do pełnego wyprostu. Pamiętaj o prostych plecach, nieruchomych łokciach i wciągniętym brzuchu. Wykonaj to ćwiczenie w 3 seriach po 12 powtórzeń.

3. Stań w szerokim rozkroku. Lewą ręką trzymaj koniec gumy, lewą stopą przyciśnij gumę tak, aby była napięta. Prawą ręką złap drugi koniec gumy i wyciągaj ją mocno, krzyżując ciało lekko do tyłu w prawo. Wykonaj to ćwiczenie w 3 seriach po 12 powtórzeń na każdą nogę.

4. Stań w rozkroku na szerokość swoich bioder, stopami przydepnij gumę. Gumę chwyć od góry tzw. nachwytem, zegnij ręce w łokciach i zewnętrzną stroną dłoni spróbuj dotknąć ramion. Zegnij kolana jak do przysiadu. Pupę wypchnij do tyłu – pilnuj, aby kolana nie wyszły poza linię palców u stóp. Plecy cały czas proste, brzuch wciągnięty, wzrok skierowany przed siebie. Wykonaj to ćwiczenie w 3 seriach po 12 powtórzeń.

5. Stań na wyprostowanych i złączonych stopach, stopami przydepnij gumę. W dłonie złap końce gumy, podnoś wyprostowaną raz prawą, raz lewą rękę w przód. Wykonaj to ćwiczenie w 3 seriach po 12 powtórzeń na każdą rękę.

6. Połóż się na podłodze, złap w dłonie końce gumy. Podłóż złożoną na pół gumę pod stopy i ugnij nogi w kolanach, następnie wyprostuj nogi. Wykonaj to ćwiczenie w 3 seriach po 12 powtórzeń.

7. Połóż się na podłodze. Prawą rękę wyprostuj i połóż na boku. Chwyć złożoną na pół gumę lewą ręką i oprzyj ją o prawą stopę. Podnieś najwyżej, jak możesz prawą nogę, ciągnąc gumę lewą ręką. Lewa noga cały czas leży na podłodze. Wykonaj to ćwiczenie w 3 seriach po 12 powtórzeń na każdą nogę.

Znacie jakieś inne fajne ćwiczenia z gumą? Podzielcie się nimi.

OCENA
0.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
1 + 4 =

Polecamy

6 Weidera - ćwiczenia

6 Weidera - ćwiczenia

Joanna Rayzacher

Co to jest pilates?

Co to jest pilates?

Miłosz Roborzyński