Jak dobrać obciążenie na siłowni?

Fitness    
ocena

Wagę ciężarów należy dobierać rozważnie i z głową. Na pewno podnoszenie przy pierwszym treningu bardzo dużych ciężarów nie przyniesie żadnych rezultatów, a tylko szkody związane z zakwasami, nadwyrężeniami lub kontuzjami. Obciążniki mają różne wagi: od 0,5 kg do nawet 20 kg, dlatego warto zacząć od bardzo małego obciążenia i z każdym treningiem zwiększać wagę o 1 kg.

Jak dobrać obciążenie na siłowni?

photoxpress.com

Trzeba również pamiętać, że przy obciążeniach – talerzach, które stosuje się na mięśnie rąk, są wkładane na specjalny gryf, który ważyć może nawet do 10 kg.

Zanim rozpoczniesz właściwy trening na ręce, przeprowadź małe badanie, które pomoże ci dobrać odpowiedni ciężar. Połóż się na pionowej ławce, weź sam gryf w dłonie i unieś go do góry 10 razy, jeśli będzie ci łatwo go podnosić i uważasz, że to zbyt małe obciążenie dodaj po 1 kg na każdą stronę i znowu wykonaj 10 uniesień do góry. Zwiększaj obciążenie, aż uznasz że jest odpowiednie.

Te same rozważania wypraktykuj podczas wybierania obciążenia na nogi, rozpocznij od małego ciężaru, podnieś go 10 razy i jeśli stwierdzisz, ze obciążenie jest za małe dodaj 1 kg. Próbuj tak długo, aż znajdziesz odpowiednie dla siebie.

Wybierając obciążenie, zawsze trzeba kierować się swoim zdrowiem. Podnoszenie zbyt dużych ciężarów, może spowodować nieodwracalne uszczerbki na zdrowiu. Trzeba pamiętać, że trenowanie mięśni jest długotrwałym procesem i aby efekty były widoczne potrzeba wielu miesięcy ćwiczeń. Podczas treningu siłowego najważniejsza jest technika wykonywanych ćwiczeń, tylko dzięki niej zobaczymy wyniki.

Kiedy zaczeliście chodzić na siłownię? Jak długo ćwiczycie? Jaki trening wykonujecie?

OCENA
1.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
4 + 4 =

Polecamy

6 Weidera - ćwiczenia

6 Weidera - ćwiczenia

Joanna Rayzacher

Co to jest pilates?

Co to jest pilates?

Miłosz Roborzyński