Jak zacząć biegać?

Fitness    
ocena

Jogging jest tanim i korzystnie wpływającym na nasz organizm sportem. Codzienny bieg o poranku pomoże nam się rozbudzić, zapewni solidną porcję energii i optymizmu.

Jak zacząć biegać?

photoxpress.com

Badania medyczne udowodniły, że bieganie wpływa niezwykle korzystnie na pracę naszego serca. Dodatkowo wspaniale kształtuje sylwetkę oraz znacznie poprawia wydolność organizmu. Nie sposób także przecenić skuteczności takiego treningu, jako elementu wspomagającego proces odchudzania.

Aby zacząć biegać, należy zgromadzić odpowiednie akcesoria. Podstawą jest przede wszystkim wygodne obuwie. Nie musi być ono nowe, powinno być jednak wygodne. Niezwykle ważne jest, aby buty były wykonane z naturalnych materiałów, takich jak skóra. Wnętrze zaś powinno być wysłane materiałem odprowadzającym wilgoć na zewnątrz buta.

Bieganie jest dobre na każdą porę roku. Amatorzy tej dyscypliny sportowej zapewniają, że pogoda na jogging jest zawsze, wystarczy silna wola i systematyczność. W zależności od pory roku i warunków atmosferycznych panujących na zewnątrz potrzebujemy odpowiedniej odzieży.

Latem pamiętajmy o tym, aby biegać, gdy temperatury nie są zbyt wysokie. Nadmierny wysiłek w godzinach najsilniejszego nasłonecznienia stanowi zbyt duże obciążenie dla naszego organizmu. Dlatego w upały powinniśmy biegać przed godziną 9 rano lub późnym popołudniem, czy wieczorem, gdy upał zelżeje. W gorące dni najlepiej biega się w koszulkach gimnastycznych i legginsach lub spodenkach, dobór ubrania zależy w dużej mierze od naszych upodobań. Warto jednak zaopatrzyć się w odpowiednie skarpety, które pochłoną wilgoć, przez co unikniemy bolesnych obtarć stopy. Jesienią, zimą i wczesną wiosną wskazana jest bielizna termoaktywna i dobrej jakości dresy przeznaczone do biegania.

Trening powinniśmy wdrażać stopniowo, aby nie nadwerężyć mięśni i nie zniechęcić się do regularnych ćwiczeń. Jeśli nasza kondycja jest słaba, powinniśmy zacząć od spacerów. Warto wyznaczyć sobie cel, obrać trasę, którą przebiegniemy po miesiącu, dwóch lub trzech treningu. Następnie zacznijmy pokonywać kolejne odcinki tej trasy. Jeśli czujemy, że nasza forma jest w opłakanym stanie zacznijmy od szybkiego spaceru, potem spróbujmy na przemian biegnąć i spacerować, po pewnym czasie pokonamy całą trasę spokojnym truchtem, który stopniowo będziemy przyspieszać. Po regularnym treningu odnajdziemy swój rytm i przebiegniemy całą trasę.

UWAGA!

Początkowo warto biegać 2-3 razy w tygodniu stopniowo zwiększajmy częstotliwość, nim się zorientujemy będziemy trenować 5-6 razy w tygodniu a nasze samopoczucie, kondycja i kontrola nad własnym ciałem będą rosły z każdym dniem.

Uprawiacie jogging? Co było Waszą motywacją aby zacząć biegać?

OCENA
2.40
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
5 + 1 =

Polecamy

6 Weidera - ćwiczenia

6 Weidera - ćwiczenia

Joanna Rayzacher

Co to jest pilates?

Co to jest pilates?

Miłosz Roborzyński