Jakie ćwiczenia na koordynację ruchową?

Fitness    
ocena

Ćwiczenia koordynacji ruchowej, które często kojarzą nam się z wymachiwaniem kończyn w różnych, najlepiej możliwie najtrudniejszych kombinacjach, są niezbędną koniecznością treningu sportowców, ale przyniosą wiele korzyści również w naszej codziennej aktywności ruchowej. Mówiąc bardziej konkretnie, przyczynią się do poprawy zwinności, zręczności, czucia czasu i przestrzenie a także pamięci ruchowej. Poniżej opisanych zostanie kilka takich ćwiczeń.

Jakie ćwiczenia na koordynację ruchową?

sxc.hu

Koordynacji ruchowej dobrze posłużą doskonale znane ćwiczenia, które nie koniecznie kojarzymy z tym właśnie aspektem - skakanie na skakance i pajacyki. Dla lepszego efektu możemy sobie nieco skomplikować sprawę zmieniając co jakiś czas sposób podskoków (zmieniamy nogi, skaczemy na zmianę obunóż do tyły i do przodu etc.) W przypadku pajacyków wygląda to następująco: Nogi skaczą tak jak w pajacykach tradycyjnych, a ręce przesuwamy do przodu, naprzemiennie unosząc jedną ku górze, drugą ku dołowi. Cały czas skacząc, zmieniamy teraz ruch nóg (rękoma nadal machamy z przodu) - skaczemy w linii prostej - jedna noga wykonuje ruch do przodu, druga do tyłu i tak na zmianę. Kolejno, nie przestając skakać i pozostawiając nogi w tym samy ruchu, rękoma zaczynamy ruszać nad głową - tak jak w tradycyjny pajacyku.

Nieco trudniejszym ćwiczeniem koordynacji jest tak zwany bieg bokserski, który, jak sama nazwa wskazuje, jest przy okazji najprostszym elementem treningu boksera. Ćwiczenie polega na jednoczesnym biegu w miejscu i wymachami rąk do przodu, jak do ciosów. Zasada jest prosta: kiedy uderzamy lewą ręką, z podłogi odrywamy prawą nogę i na odwrót. Jeśli mamy problemy z biegiem, możemy zacząć statycznego unoszenia nóg, z czasem zwiększając prędkość ruchów i przechodząc w pełny bieg.

Dwie ostatnie propozycje ćwiczeń na koordynacje są zdecydowanie mniej dynamiczne. Pierwsza przedstawia się następująco: stajemy na podłodze ustawiając stopy jedną za drugą (prawa przed lewą) w odległości około 60 centymetrów. Stopę lewą kładziemy najpierw w połowie tego dystansu, a następnie dostawiamy ją do prawej. Czynność, możliwie jak najszybciej, powtarzamy pięciokrotnie, po czym zmieniamy nogę.

W ostatnie ćwiczenie zaangażujemy ręce. Stajemy prosto na podłodze z rękoma opuszczonymi swobodnie wzdłuż ciała. Unosimy prawą rękę do góry, palcem środkowym i wskazującym dotykamy prawego ramienia. Kolejno kierujemy dłoń w stronę prawego biodra, następnie dotykamy lewego ramienia i kończymy sekwencję ruchów na lewym biodrze. Zmieniamy rękę i wykonujemy analogiczną czynność. W miarę opanowywanie sekwencji, staramy się maksymalnie zwiększyć szybkość jej wykonywania.

Znacie inne ćwiczenia na koordynację? Napiszcie, jak je wykonywać.

OCENA
4.20
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
3 + 2 =

Polecamy

6 Weidera - ćwiczenia

6 Weidera - ćwiczenia

Joanna Rayzacher

Co to jest pilates?

Co to jest pilates?

Miłosz Roborzyński