Jakie ćwiczenia na przedramiona?

Fitness    
ocena

Podczas ćwiczeń na przedramiona ciężar dobieramy tak, aby nie przeszkadzał nam w ćwiczeniach. Ćwiczenia wykonujemy powoli. Podczas opuszczania sztangi czy sztangielki przytrzymujemy ją przez chwilę na dole, nie opieramy rąk o ciało. Dłonie wraz z ciężarami cały czas powinny zostać w powietrzu.

Jakie ćwiczenia na przedramiona?

sxc.hu

1. Stań w rozkroku, rozstaw ręce na wysokości ramion i chwyć sztangę. Wyprostuj plecy, wciągnij brzuch. Łokcie przez cały okres wykonywania ćwiczenia powinny przylegać do tułowia. Trzymając sztangę w dłoniach zegnij rękę do pełnego skurczu, następnie powoli opuść ją w dół do pełnego wygięcia rąk. W pozycji końcowej, czyli w pełnym rozgięciu przytrzymaj sztangę chwilę na dole. Nie dotykaj dłońmi ciała. Podczas ćwiczenia staraj się utrzymać stabilną pozycję ciała. Łokcie cały czas powinny zostać w jednej pozycji.

2. Stań w rozkroku, na szerokość bioder. Plecy proste, brzuch wciągnięty. Weź sztangielki w obie dłonie. Pozycja wyjściowa – ręce wyprostowane, zewnętrzna strona palców zwrócona ku ciału. Unosimy raz lewą rękę, raz prawą, w trakcie podnoszenia sztangielki do pełnego skurczu zmieniamy kierunek dłoni tak, aby małe palce były wyżej od kciuka. Wracamy powoli do pozycji wyjściowej.

3. Stań w rozkroku na szerokość bioder. Plecy proste, brzuch wciągnięty. Weź sztangielki w obie dłonie. Pozycja wyjściowa – ręce wyprostowane, zewnętrzna strona palców zwrócona ku ciału. Unosimy raz lewą rękę, raz prawą, w trakcie podnoszenia sztangielki do pełnego skurczu kciuk ma być wyżej od pozostałych palców.

4. Usiądź na ławce lub krześle, pochyl się lekko do przodu. W prawą dłoń weź sztangielkę i oprzyj się łokciem o wewnętrzną cześć uda. Lewą dłoń oprzyj na kolanie lewej nogi. Powolnymi ruchami zginaj i prostuj rękę.

5. Stań w rozkroku na szerokość ramion, leżącą sztangę na podłodze chwyć od góry –  nachwytem. Podnoś i opuszczaj sztangę powolnymi ruchami. Łokcie powinny stać nieruchomo w jednym miejscu.

6. Usiądź na ławce lub krześle. Leżąca sztangę na ziemi chwyć od doły tzw., podchwytem. Rozstaw dłonie na szerokość ok. 15 cm. Oprzyj przedramiona o uda w taki sposób, aby tylko dłonie wystawały poza nogi. Podnoś i opuszczaj sztangę tylko nadgarstkami.

7. Usiądź na ławce lub krześle. Leżąca sztangę na ziemi chwyć od góry tzw., nachwytem. Rozstaw dłonie na szerokość ok. 15 cm. Oprzyj przedramiona o uda w taki sposób, aby tylko dłonie wystawały poza nogi. Podnoś i opuszczaj sztangę tylko nadgarstkami.

8. Stojąc na podłodze, rozstaw nogi na szerokość ramion. Chwyć sztangę za plecami od góry tzw. nachwytem. Podnoś i opuszczaj sztangę tylko nadgarstkami.

Po skończeniu treningu należy rozciągnąć wszystkie ćwiczone przez nas mięśnie.

Jak ćwiczyć przedramiona - zobacz filmik instruktażowy - YouTube:

Znacie inne ćwiczenia na przedramiona? Napiszcie, jak je wykonywać.

OCENA
0.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
5 + 3 =

Polecamy

6 Weidera - ćwiczenia

6 Weidera - ćwiczenia

Joanna Rayzacher

Co to jest pilates?

Co to jest pilates?

Miłosz Roborzyński