Jakie ćwiczenia wykonywać przed snem?

Fitness    
ocena

Głęboki i spokojny sen służy każdemu, po dobrze przespanej nocy wstajemy wypoczęci, pełni pozytywnej energii i chęci do życia. W czasie snu wydziela się hormon wzrostu, który ma regeneracyjny wpływ na nasze komórki i dlatego gdy śpimy wszelkiego rodzaju uszkodzenia odbudowują się szybciej niż w ciągu dnia. Dobry sen jest tak ważny dla każdego.

Lecz co zrobić, aby sen był głęboki i spowodował abyśmy następnego dnia obudzili się rześcy? Potrzebny jest relaks, chwila wyciszenia i zapomnienia.

Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą ci się zrelaksować, rozluźnić ciało i zapaść w głęboki sen:

Włącz spokojną relaksacyjną, niezbyt głośną muzykę. Połóż się na plecach, wyprostuj i złącz nogi. Weź kilka głębokich wdechów, zamknij oczy i wyczyść umysł.

Leżąc na plecach ułóż ręce wzdłuż ciała, nogi wyprostowane i złączone. Obróć powoli głowę w lewą stronę, aż poczujesz opór, wytrzymaj w tej pozycji chwilę, następnie powoli obróć głowę w drugą stronę.

ćwiczenia przed snemFot. photoxpress.com

Cały czas leżąc na podłodze, splecione ręce podłóż pod głowę, łokcie postaraj się podciągnąć jak najwyżej. Nogi złącz i zegnij w kolanach. Rozciągnij kręgosłup i rozluźnij całe ciało.

Leżąc na podłodze, za głowę połóż wyprostowaną lewą rękę, prawą rękę podłóż pod głowę, prawa noga wyprostowana, lewa noga zgięta w kolanie stopą oparta o wewnętrzną stronę uda prawej nogi. Rozciągnij prawą stronę ciała wyginając ją lekko. Powtórz tę samą czynność na stronę lewą.

Leżąc na prawym boku, ugnij nogi w biodrach i w kolanach, następnie skręć tułów, połóż się na plecach i wsuń prawą rękę pod głowę. Lewą rękę ułóż wygodnie – jak ci wygodniej. Leż w tej pozycji kilka sekund, oddychaj przy tym głęboko, powtórz ćwiczenie na drugą stronę.

Leżąc przodem ugnij jedną nogę w biodrze i kolanie, odsuń ją do boku. Dłonie podłóż pod brodę, druga noga powinna zostać wyprostowana. Wytrzymaj w tej pozycji chwilę, następnie wykonaj ją na drugą stronę i powtórz kilka razy.

Leżąc na plecach, ugnij mocno biodra i kolana, rękoma przyciągnij uda do brzucha. Utrzymuj tę pozycję swobodnie, nie napinaj się i oddychaj. Wytrzymaj w tej ułożeniu 30 sekund i powtórz je kilka razy.

Leżąc na plecach ułóż ręce pod głową, ugnij nogi w kolanach i trzymając biodra wypchnięte w przód, nogi lekko cofnij, noga leżąca na górze powinna być dalej od tej na ziemi. Wytrzymaj w tej pozycji kilka sekund, po czym powtórz ćwiczenie na drugą stronę.

Znacie jakieś fajne ćwiczenia przed snem? Podzielcie się nimi.

OCENA
5.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
2 + 4 =

Polecamy

6 Weidera - ćwiczenia

6 Weidera - ćwiczenia

Joanna Rayzacher

Co to jest pilates?

Co to jest pilates?

Miłosz Roborzyński