Jazda na rowerze stacjonarnym - efekty

Fitness    
ocena

Jazda na rowerze jest bardzo przyjemną formą aktywności fizycznej. Podczas jazdy poprawiamy funkcjonowanie układu oddechowego i układu krążenia czego następstwem jest poprawa naszej sprawności fizycznej i wydolności organizmu. To nie wszystko! Powolna jazda na rowerze przez około godzinę pozwoli nam spalić do 300 kcal, natomiast podczas intensywnej jazdy możemy spalić nawet do 600 kcal w ciągu godziny.

- Systematyczne treningi na rowerze stacjonarnym kształtują mięśnie nóg oraz pośladków. Podnosi się sprawność układu mięśniowego.

- Inne partie ciała również biorą udział w jeździe na rowerze, są to biodra, mięśnie grzbietu oraz mięśnie brzucha. Jeśli nie lubisz robić brzuszków, jazda na rowerze jest świetną alternatywą, aby ukształtować płaski i umięśniony brzuszek.

- Jazda na rowerze zwiększa wydolność naszego organizmu.

- Podczas jazdy podnosi się ciśnienie krwi, co powoduje dotlenianie się mięśnia sercowego, które jest w mniejszym stopniu narażone na zawał czy choroby wieńcowe.

- Trening na rowerze uelastycznia żyły co powoduje spadek cholesterolu we krwi.

- Dynamiczna jazda pozwala wydalić z organizmu zbędne toksyny wraz z potem.

- Nasze płuca są bardziej dotlenione, powoduje to podwyższoną wentylację całego organizmu, dlatego poprawia się nasza odporność.

- Następuje poprawa przemiany materii, przyspiesza się metabolizm – przez co chudniemy.

- Podczas ćwiczeń zostaje wydzielany hormon szczęścia (endorfina), który powoduje, że jesteśmy szczęśliwi, natomiast hormony stresu zostają usuwane.

- Po zwiększeniu obciążenia mięśnie rozbudowują się i stają się silniejsze. W ten sposób możemy zastąpić ćwiczenia z obciążeniami na nogi.

Reasumując, jazda na rowerze jest prostą i przyjemną formą aktywności fizycznej. Ćwiczenia na rowerze może wykonywać każdy osoba starsza czy kobieta w ciąży. Jest to trening bezpieczny, ponieważ podczas jego wykonywania nie jesteśmy narażeni na wszelkiego rodzaju urazy. Efekty ćwiczeń nie są widoczne od razu. Tak jak podczas każdej aktywności fizycznej, tak jak i w tym wypadku, musimy uzbroić się w cierpliwość i posiadać dużo determinacji. Jeśli będziemy ćwiczyć systematycznie po miesiącu na pewno zobaczymy efekty – spadek wagi, wyrzeźbioną sylwetkę, wzmocnione mięśnie, a nawet lepsze samopoczucie.

Próbowaliście jazdy na rowerze stacjonarnym? Jakie były efekty takiego treningu?

OCENA
4.20
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
3 + 1 =

Polecamy

6 Weidera - ćwiczenia

6 Weidera - ćwiczenia

Joanna Rayzacher

Co to jest pilates?

Co to jest pilates?

Miłosz Roborzyński