Kiedy można ćwiczyć po porodzie?

Fitness    
ocena

Z problemem dodatkowym kilogramów po ciąży zmaga się prawie każda młoda mama. Należy jednak uważać, by nie przesadzić z intensywnością i zbyt szybkim tempem wznowienia treningu. Jaki moment będzie zatem najlepszy na rozpoczęcie ćwiczeń po porodzie?

Kiedy można ćwiczyć po porodzie?

photoxpress.com

Przede wszystkim musimy pamiętać o tym, że po porodzie nasze ciało nie jest gotowe na większe obciążenia. Mięśnie są jeszcze wtedy osłabione i podkurczone, a zbyt intensywny wysiłek może być niebezpieczny dla zdrowia (krwawienie z krocza, późniejsze problemy z trzymaniem moczu).

Jeśli jednak czujemy się dobrze, krocze nie jest już obolałe, nie drętwieje i nie krwawi, pierwszą bardzo delikatną gimnastykę możemy rozpocząć już drugiego dnia po porodzie (w przypadku porodu naturalnego, po cesarce należy odczekać co najmniej tydzień). W tym czasie można spróbować ćwiczeń na mięśnie Kegla. Polegają one na napinaniu mięśni pochwy, odbytu i ujścia cewki moczowej (tak jakbyśmy chciały zatrzymać mocz). Jeśli ćwiczeniom nie towarzyszą żadne bolesne dolegliwości, możemy wykonywać je w seriach 4 do 6 razy dziennie.

UWAGA!

Na pierwsze ćwiczenia mięśni brzucha możemy pozwolić sobie po trzech tygodniach od porodu. Możemy zacząć od zwykłego napinania tych partii mięśni przy wydechu. Później możemy nieco zintensyfikować trening przechodząc do robienia tradycyjnych brzuszków czy nożyc, cały czas należy jednak uważnie obserwować reakcję swojego organizmu i zbytnio się nie forsować.

Za konkretniejszy trening spokojnie możemy zabrać się po upływie okresu połogu (u większości kobiet jest to około 6 tygodni). Po tym czasie rany porodowe całkowicie się już zagoją, czujemy się lepiej i mamy więcej energii. Teoretycznie wracamy do stanu ciała sprzed ciąży, a więc możemy dowolnie przebierać w sportach. Jeśli zależy nam na szybkiej utracie kilogramów, dobrym pomysłem może być zapisanie się na basen. Pływając, zgubimy sporo kalorii i ujędrnimy ciało. Równie skuteczny może okazać się aerobik w wodzie. Specjaliści fitness często zalecają paniom po porodzie codzienne spacery (co najmniej półgodzinne).

Na koniec, warto pamiętać jeszcze o jednej ważnej rzeczy. W okresie karmienia piersią nie bez znaczenia jest to, o jakiej porze dnia zabieramy się do ćwiczeń. Kwas mlekowy może utrzymywać się w mleku matki nawet do półtorej godziny po zakończeniu intensywnych ćwiczeń. Trening powinien być zatem rozplanowany tak, by przed przystąpieniem do ćwiczeń zdążyć nakarmić dziecko.

Jakie ćwiczenia/ sport uprawiałyście przed porodem? Zamierzacie do tego wrócić? Czujecie się na siłach? Podzielcie się swoimi doświadczeniami.

OCENA
0.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
2 + 2 =

Polecamy

6 Weidera - ćwiczenia

6 Weidera - ćwiczenia

Joanna Rayzacher

Co to jest pilates?

Co to jest pilates?

Miłosz Roborzyński