Płaski brzuch - ćwiczenia

Fitness    
ocena

Płaski i mocny brzuch to marzenie każdego, niezależnie od płci. Niestety nie zawsze jest czas i możliwości finansowe aby ćwiczy na siłowni jest jednak zestaw ćwiczeń, który da nam ładny brzuszek bez wychodzenia z domu.

Płaski brzuch - ćwiczenia

sxc.hu

Przed przystąpieniem do ćwiczeń właściwych warto się rozgrzać np. zrobić 20 przysiadów, po boksować, poskakać w miejscu lub pobiegać. Nigdy nie należy ćwiczyć jeśli czujemy, że nie mamy już siły - to ma nam przynieść radość a nie być tortura.

Przykładowe ćwiczenia na mięśnie brzucha:
1. Zwykłe brzuszki - kładziemy się na plecach (możemy na dywanie lub macie), nogi uginamy w kolanach i stopy opieramy o podłogę. Ręce trzymamy za głową, którą nie przyciskamy do klatki. Staramy się mieć brodę wysoko tak jakbyśmy mieli piłkę tenisową między podbródkiem a klatką piersiową. Jeśli nie czujemy dyskomfortu w tej pozycji to zaczynamy ćwiczyć typowe brzuszki. Jest to najbardziej znana ale i najefektywniejsza forma ćwiczeń.
Powtarzamy to 20 razy.
2. Brzuszki z wyprostowanymi ramionami - pozycja zostaje zachowana taka sama (leżymy na plecach, nogi ugięte) z tą równicą, iż ręce prostujemy z tyłu za głowa. Jest o ćwiczenie trudniejsze i wymaga większej pracy mięśni brzucha, początkujące osoby mogą robić brzuszki z jedną ręką za głową a drugą wyprostowaną z tyłu - powtarzamy 20 razy
3. Teraz lewą rękę trzymamy za głową, a prawa leży wzdłuż ciała. Uginamy prawą nogę i staramy się dociągnąć łokieć do kolana. Powtarzamy to ćwiczenie 20 razy i zmieniamy stronę tzn. prawym łokciem staramy się dociągnąć do lewego kolana.
4. Leżymy na podłodze, a nogi trzymamy lekko ugięte w górze i staramy się dłońmi dotknąć palców stóp, jeśli to za trudne staramy się dotknąć łydek - 15 powtórzeń.
5. Leżymy dalej na podłodze, a nogi trzymamy wyprostowane w górze (tak jak przy „świecy”).  Staramy się 15 razy podnieść pośladki do góry.
6. Leżymy na plecach, ale nogi uginamy i kładziemy bokiem na lewa stronę. Prawa ręka leży wzdłuż ciała a lewa jest za głowa i w takiej pozycji robimy 20 brzuszków bocznych. Powtarzamy te pozycje tym razem na prawą stronę.
7. Leżymy z ugiętymi nogami w kolanach a dłonie mamy splecione prosto przed sobą i staramy się je wypychać - powtarzamy to 20 razy.

Czy informacje zawarte w artykule okazały się pomocne? Zapraszam do komentowania.

OCENA
4.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
2 + 3 =

Polecamy

6 Weidera - ćwiczenia

6 Weidera - ćwiczenia

Joanna Rayzacher

Co to jest pilates?

Co to jest pilates?

Miłosz Roborzyński