Podstawowe kroki w aerobiku na stepie

Fitness    
ocena

Step świetnie nadaje się do ćwiczeń wytrzymałościowych, które wzmacniają prawie wszystkie partie mięśniowe i błyskawicznie spalają tkankę tłuszczową. Jest to dobre narzędzie w pracy nad koordynacją i pamięcią ruchową. Poniżej przedstawionych zostanie kilka propozycji podstawowych ćwiczeń na stepie.

Basic

Krok podstawowy jest bardzo prosty w wykonaniu. Stajemy przodem przed stepem. Prawą stopę kładziemy na step, dołączamy do niej lewą. Następnie prawa nogę opuszczamy z powrotem na podłogę, to samo czynimy z lewą. Jednym słowem, po prostu wchodzimy i schodzimy ze stepu w szybkim tempie. Ręce pracują jak przy biegu – zgięte w łokciach przesuwamy w linii prostej na przemian do przodu i do tyłu.

Krok V

Jest podobny do kroku podstawowego, ale w tym przypadku stopy kładziemy na krawędziach stepu, schodząc łączymy je po środku (nasz krok ma właśnie przypominać kształtem literę V). Różnica miedzy krokiem podstawowym a V polega jeszcze na tym, że nie wykonujemy tu ruchu płynnego, kiedy ostatnia ze stepu schodzi noga prawa, nie rozpoczynamy kolejnego kroku od lewej, a odbijając się stopą prawą od podłoża, nią wchodzimy na step.

Step wysoki naprzemienny

Wchodzimy na prawy bok stepu lewą nogą, prawą odrywamy od podłoża i podnosimy w górę, zginając w kolanie, odstawiamy na podłoże i powtarzamy czynność. Następnie prawą nogą wchodzimy na lewą boczną krawędź stepu, lewą odrywamy i wykonujemy analogiczną czynność. Krok powtarzamy naprzemiennie kilkanaście razy.

Step lekki wzdłuż platformy

Do kolejnego ćwiczenia ustawiamy się bokiem do krótszej krawędzi stepu. Dynamicznym ruchem, krokiem odstawno-dostawnym wskakujemy na step najpierw jedną nogą, w momencie dołączania drugiej, pierwsza noga już zeskakuje ze stepu. Czynność powtarzamy naprzemiennie po obydwu stronach stepu.

Step z szybką zmianą strony

Tym razem ustawiamy się również bokiem, ale do dłuższej krawędzi stepu (mniej więcej na środku). Ćwiczenie polega na przerzuceniu ciężaru z lewej na prawą nogę i odwrotnie poprzez wykonanie szybkiego przeskoku ponad stepem. Wzmacnia łydki i uda.

Trening triceps

Step możemy wykorzystywać nie tylko do ćwiczenia mięśni nóg. Ostatnia propozycja zatroszczy się o nasze mięśnie grzbietu. Chwytając się krawędzi stepu siadamy na nim tyłem, nogi zginamy w kolanach przed sobą. Następnie zsuwamy się delikatnie ze stepu i naprzemiennie podnosimy i opuszczamy tułów pilnując cały czas wyprostowanej sylwetki. Przy opuszczaniu tułowia staramy się nie dotknąć pośladkami podłoża.

Dodałybyście coś do powyższych propozycji? Dajcie znać!

OCENA
0.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
4 + 1 =

Polecamy

6 Weidera - ćwiczenia

6 Weidera - ćwiczenia

Joanna Rayzacher

Co to jest pilates?

Co to jest pilates?

Miłosz Roborzyński