Jak ćwiczyć mięśnie Kegla?

Miłość    
ocena

Mięśnie Kegla u kobiet stanowią jeden z najważniejszych czynników odpowiedzialnych za prawidłowe funkcjonowanie pań w dziedzinie płciowości. Jest to potoczna nazwa grupy mięśni podtrzymujących dno miednicy i pęcherz.

Jak ćwiczyć mięśnie Kegla?

photoxpress.com

Z tego powodu specjaliści-ginekolodzy zalecają swoim pacjentkom ćwiczenie mięśni łonowo-guzicznych, które w zależności od okoliczności powinny być praktykowane z różną intensywnością. Oczywiście najlepiej, jeśli kobieta pamięta o tym typie treningu przez całe życie. Jednak szczególnie istotne jest wykonywane tych ćwiczeń w okresie okołoporodowym. Ułatwiają one bowiem przebieg porodu odbywającego się drogą naturalną, a co ważniejsze pomagają w odzyskaniu dobrej formy narządów rodnych po rozwiązaniu.

Ćwiczenia mięśni Kegla zapobiegają niekorzystnym konsekwencjom, jakie mogą się pojawić zwłaszcza po urodzeniu dużego dziecka. Chodzi tu przede wszystkim o obniżenie i wypadanie narządów. Należy podkreślić, że ćwiczenie mięśni łonowo-guzicznych właśnie po porodzie przynosi najlepsze rezultaty. Wtedy szczególnie intensywnie działają bowiem kobiece hormony i kolagen zwiększające elastyczność ćwiczonych mięśni.
Mięśnie Kegla
Tak naprawdę zapobieganie dolegliwości wysiłkowego nietrzymania moczu, jako wyniku przebytych porodów, możliwe jest właśnie w tym okresie. Po kilkunastu czy kilkudziesięciu latach pozostaje już tylko leczenie. Ćwiczenia mięśni Kegla polegają na mocnym zaciskaniu pochwy, czemu towarzyszy także podobna reakcja odbytu.

Aby mieć pewność, że pobudzamy odpowiednie rejony, można w czasie oddawania moczu, spróbować na chwilę zatrzymać jego strumień.

Innym sposobem jest wsunięcie do pochwy palca i zaciskanie na nim mięśni. Z czasem ucisk ten stanie się coraz mocniejszy, a kobieta będzie mogła również zauważyć większą intensywność doznań erotycznych.

Ćwiczenia te powinny być wykonywane w kilku seriach dziennie. Można napinać mięśnie Kegla wytrzymując w tym stanie około dziesięciu sekund, a następnie powtarzać kilkakrotnie tę czynność lub dla odmiany – stosować krótkie i intensywne powtórzenia.

Do takiego treningu nie trzeba żadnych specjalnych warunków, można go wykonywać w domu, w pracy lub na spacerze. W dodatku nie jest on męczący, wystarczy tylko kilka razy dziennie sobie o nim przypomnieć.

Efekty zaś mogą być naprawdę zaskakujące. Poprawa satysfakcji z życia seksualnego obojga partnerów, a w dodatku gwarancja uniknięcia uciążliwych dolegliwości w późniejszym wieku z pewnością warte są starań.

Fot. photoxpress.com

Próbowałyście takich ćwiczeń? Znanie inne tego typu?

OCENA
0.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
1 + 1 =