Mroźna zima lub upalny burzowy wieczór – w taką pogodę najczęściej dochodzi do awarii zarówno sieci komórkowych, jak i stacjonarnych. Najbardziej narażeni na awarie w wyniku niesprzyjających warunków pogodowych są użytkownicy Internetu małych lokalnych firm, w których antena zbiorcza znajduje się na dachu bloku mieszkalnego. W tym wypadku zdarza się, że zostajemy pozbawieni połączenia z siecią nawet na okres kilku dni – do momentu, aż zostaną naprawione przez pracowników naszego operatora wszystkie urządzenia.

Za czas, kiedy nie mieliśmy dostępu do sieci, należy nam się rekompensata. W tym celu należy złożyć do dostawcy usługi reklamację, w której oprócz opisanego problemu powinna się znaleźć również reklamowana kwota. Za każdy dzień, w którym nastąpiła przerwa w świadczeniu usługi telefonicznej, która trwała więcej niż 12 godzin, przysługuje nam zwrot 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej.

Dodatkowo, możemy żądać od naszego operatora odszkodowania, jeżeli przerwa w świadczeniu usług nastąpiła na dłużej niż 3 doby. Wówczas, według polskiego prawa, przysługuje nam odszkodowanie za każdy dzień nieświadczonych usług w kwocie 1/15 kwoty średniej opłat, zapłaconych przez nas w ciągu trzech miesięcy poprzedzających występującą awarię.

Przerwa w świadczeniu usług telefonii komórkowej może wynikać nie tylko z awarii sieci, lecz również z błędów systemów bilingowych operatorów komórkowych. Jeżeli w ofercie na kartę system naliczy nam zawyżone opłaty za połączenia, wskutek czego nasz stan środków nie pozwala nam na wykonywanie dalszych połączeń, mimo że za to już zapłaciliśmy, również możemy ubiegać się o zwrot zapłaconej za usługi przez ten okres kwoty. Wynika to z faktu, że wskutek błędu operatora nie możemy korzystać z jego usług, mimo że za nie zapłaciliśmy. Jeżeli nie zasilalibyśmy numeru telefonu do dnia rozpatrzenia reklamacji, można by było domagać się zwrotu opłat za cały ten okres. Jeżeli jednak wcześniej zasilimy swoje konto, opisując w odpowiedni sposób konieczność tego zasilenia z winy operatora, możemy wnieść o zwrot poniesionych na ten cel kosztów.

Operatorzy w trosce o dalszą pozytywną współpracę ze swoimi klientami chętnie rozpatrują reklamacje na korzyść klientów, dbając w ten sposób o swoje dobre imię.

Spotkaliście się kiedyś z awarią używanej przez Was sieci telefonicznej? Czy otrzymaliście jakąś rekompensatę? Zapraszam do komentowania.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułBiuro Obsługi Klienta w komórce – jak zarządzać?
Następny artykułSmartfon czy netbook – który wybrać?

Marcin Łabuś – absolwent zarządzania specjalizujący się w zastosowaniu narzędzi promotion-mix w działalności polskiego sektora telekomunikacyjnego oraz bankowego. Doświadczenie zdobywał przez rozwijanie swoich zainteresowań. Praca to dla niego pasja. Twórca i właściciel portalu telekomunikacyjnego „Simplik.pl”.


Nasz specjalista pisze o sobie:

W 2011 roku ukończyłem studia magisterskie na Wydziale Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej. Specjalizuję się w zastosowaniu narzędzi marketingu w usługach telekomunikacyjnych i bankowych. Zastosowanie elementów marketingu-mix stało się moją pasją podczas studiów, zaś szeroką wiedzę z zakresu bankowości i telekomunikacji mobilnej zdobyłem realizując swoje zainteresowania.

Interesuję się również tematyką inwestycji giełdowych oraz psychologią graczy giełdowych. Silne emocje na giełdzie sprawiają, że nawet najlepsze strategie inwestycyjne nie dają oczekiwanych rezultatów. Psychika graczy jest więc przeszkodą w racjonalnym podejmowaniu decyzji.

Wolny czas spędzam podróżując i odkrywając nowe ciekawe miejsca. Uwielbiam wycieczki rowerowe i spacery po górach.

Zainteresowanych tematyką telekomunikacji zapraszam do współpracy przy tworzeniu alternatywnego portalu – Simplik.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here