Zarówno osoba wykonująca połączenie, jak i osoba do której połączenie jest kierowane, muszą posiadać odpowiedni telefon obsługujący sieć 3G, zwaną inaczej UMTS. Dodatkowo, obydwie powinny mieć prawidłowo skonfigurowane połączenia GPRS. Odpowiednie ustawienia zainstalujemy, wysyłając automatyczną konfigurację ze strony naszego operatora.

Jeżeli posiadamy model, którego nie znajdziemy na liście operatora, niezbędne będzie ręczne wprowadzenie danych konfiguracyjnych. Brak naszego modelu na liście występuje najczęściej, gdy jest on zakupiony zagranicą lub kupiliśmy go od innego operatora, a nasz operator nie sprzedaje danego modelu.

Aby móc wykonać wideorozmowę oprócz powyższych czynności, musimy również znajdować się w zasięgu 3G naszego operatora (my i osoby, do których dzwonimy). Ponadto musimy posiadać aktywną usługę wideorozmów u naszego operatora. Większość operatorów aktywuje wideorozmowę automatycznie wszystkim swoim klientom. Zdarzają się jednak również i tacy, u których samemu musimy aktywować usługę za pomocą „szybkiego kodu”. Użytkownicy ofert Plusa na kartę, MixPlusa oraz operatorów wirtualnych, działających na systemach bilingowych Polkomtela, operatora sieci Plus, zmuszeni są do ręcznej aktywacji usługi. Dodatkowo, w starszych taryfach usługa ta nie może być aktywna równocześnie z roamingiem międzynarodowym.

Jeżeli mamy już poprawnie aktywowaną usługę, skonfigurowane połączenia i odpowiedni telefon, który złapał odpowiedni zasięg, możemy spróbować połączyć się z drugą osobą za pomocą wideorozmowy.

wideorozmowa

W tym celu na liście kontaktów naszego telefonu wybieramy odpowiednią osobą, a następnie wybieramy Połączenie wideo. W niektórych modelach telefonu możliwość taką znajdziemy w opcjach połączenia.

Uwaga!

Pamiętajmy: jeżeli nasz rozmówca nie spełnia wszystkich powyżej wymienionych wymagań, nasze połączenie nie zostanie zrealizowane.

Korzystacie z opcji wideorozmów przez telefon komórkowy czy też wolicie rozmawiać np. na Skypie?

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułRadio w telefonie – jakie wybrać?
Następny artykułToken GSM – co to jest?

Marcin Łabuś – absolwent zarządzania specjalizujący się w zastosowaniu narzędzi promotion-mix w działalności polskiego sektora telekomunikacyjnego oraz bankowego. Doświadczenie zdobywał przez rozwijanie swoich zainteresowań. Praca to dla niego pasja. Twórca i właściciel portalu telekomunikacyjnego „Simplik.pl”.


Nasz specjalista pisze o sobie:

W 2011 roku ukończyłem studia magisterskie na Wydziale Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej. Specjalizuję się w zastosowaniu narzędzi marketingu w usługach telekomunikacyjnych i bankowych. Zastosowanie elementów marketingu-mix stało się moją pasją podczas studiów, zaś szeroką wiedzę z zakresu bankowości i telekomunikacji mobilnej zdobyłem realizując swoje zainteresowania.

Interesuję się również tematyką inwestycji giełdowych oraz psychologią graczy giełdowych. Silne emocje na giełdzie sprawiają, że nawet najlepsze strategie inwestycyjne nie dają oczekiwanych rezultatów. Psychika graczy jest więc przeszkodą w racjonalnym podejmowaniu decyzji.

Wolny czas spędzam podróżując i odkrywając nowe ciekawe miejsca. Uwielbiam wycieczki rowerowe i spacery po górach.

Zainteresowanych tematyką telekomunikacji zapraszam do współpracy przy tworzeniu alternatywnego portalu – Simplik.pl

3 KOMENTARZE

  1. Też mam Lenovo tylko że k6note i nie mogę znaleźć opcji wideorozmowa.dodam że mogę taką odebrać a wykonać już nie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here