Wymiana deski rozdzielczej

Motoryzacja    
ocena

Wymiana deski rozdzielczej nie należy do zadań łatwych, prostych i przyjemnych. Wymiana deski na dodatek z reguły związana jest z jakąś powypadkową jej historią, co dodatkowo nie poprawia nastroju przy pracy. Czasami jednak deski nie trzeba wymieniać, bo nie jest uszkodzona, ale trzeba ją zdemontować, aby dostać się do elementów znajdujących się pod nią.

Wymiana deski rozdzielczej

photoxpress.com

Taki właśnie manewr trzeba przeprowadzić, aby wymienić nagrzewnicę na przykład w Audi A3. Demontaż i montaż deski w większości aut koncernu VAG jest bardzo podobny, ze względu na użycie wielu elementów wspólnych.

UWAGA!

Przy pracach z plastikami tapicerki oraz deski rozdzielczej należy być bardzo ostrożnym. Plastiki takie dość łatwo się łamią przy próbie niepoprawnego demontażu. Precyzja jest wskazana również przy ponownym montażu, wszystko należy przymocować tak jak było, bo jeśli nie, to w aucie mogą pojawić się nieoczekiwane skrzypiące dźwięki.

  1. Krok pierwszy

    Zacząć należy od demontażu osłony stacyjki i kolumny kierowniczej. W następnej kolejności zabieramy się za poduszkę powietrzną kierownicy, demontujemy kierownicę oraz przełączniki zespolone. Przełączniki proponuję odpiąć od wiązki elektrycznej, aby nie zwisały na kablach przez całą procedurę demontażu.

  2. Krok drugi

    Kolejnym krokiem będzie demontaż zegarów. Zaczynamy od górnego daszka i idziemy w dół, na koniec wykręcamy zegary i odpinamy biegnące do nich okablowanie.

  3. Krok trzeci

    Demontujemy wszystkie kratki nawiewów, przełączniki świateł. Wszelkie osłony skrzynki z bezpiecznikami odkładamy na bok.

  4. Krok czwarty

    Demontujemy wszelkie kable biegnące w zasięgu naszych rąk, odpinamy przewody biegnące do panelu sterowania ogrzewaniem.

  5. Krok piąty

    Dalej musimy zabrać się za demontaż konsoli środkowej, podnosimy mieszek drążka zmiany biegów i odkręcamy ukryte tam śruby. Demontujemy cały tunel środkowy, schowek znajdujący się przed pasażerem, oraz radio i konsolę środkową.

  6. Krok szósty

    Następnie przenosimy się do podszybia i tam odkręcamy osłonę podszybia i wykręcamy śruby trzymające deskę do nadwozia.

  7. Krok siódmy

    Wykręcamy boczne śruby deski, śruby znajdujące się od dołu, w okolicach dźwigni otwierania maski, oraz śruby mocujące deskę do nadwozia w środkowej części konsoli. Teraz możemy przystąpić do demontażu deski, pamiętając, aby poobcinać pozostałe jeszcze podpięte wiązki.

  8. Krok ósmy

    Ponowny montaż deski należy przeprowadzić bardzo starannie. Dobrym rozwiązaniem jest robienie dokumentacji fotograficznej przy okazji demontażu, aby później nie mieć kłopotu z ponownym montażem.

Coraz częściej producenci samochodów upychają jak najwięcej wyposażenia do jak najmniejszych samochodów. I to, dlatego wymiany niektórych elementów w serwisach, nawet nieautoryzowanym jest taka kosztowna.

Jaki samochód macie? Czy często wymaga napraw?

OCENA
0.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
5 + 4 =