Twister - zasady gry

Rozrywka    
ocena

Twister to gra ruchowa w której udział może wziąć standardowo od dwóch do czterech graczy. W zamyśle miała być to gra przeznaczona dla dzieci, ale bardzo szybko okazało się, że lubią ją osoby w szerokim przedziale wiekowym. Do gry potrzebna jest mata, zazwyczaj o rozmiarach 170x140 cm. Na macie umieszczone są cztery rzędy dużych kół w różnych kolorach. Każdy rząd posiada inny kolor (czerwony, niebieski, żółty, zielony). Każdy kolor posiada sześć kół więc jest ich łącznie dwadzieścia cztery.

Zadaniem graczy jest umieszczanie ręki lub nogi (a konkretnie dłoni lub stopy) na wskazanym miejscu na macie. Jeśli w twistera gra więcej niż dwóch graczy, należy wybrać sędziego, którego zadanie jest kręcenie strzałką i informowanie graczy o kolejnych ruchach. W przypadku, gdy rozgrywka toczy się z udziałem jedynie dwóch graczy, można wskazywać ruchy na zmianę bez korzystania ze strzałki. Gdy gra więcej osób można podzielić się na drużyny. Istnieją różne odmiany tradycyjnej gry twister, nierzadko ich zasady mają na celu przyspieszenie  gry i zmniejszenie pola manewru uczestnikom zabawy przez co gra staje się bardziej atrakcyjna.

Gdy toczy się z sędzią, kręci on strzałką i informuje o kolorze oraz części ciała, którą trzeba przemieścić na macie (ręka lub noga). Typowa komenda może np. brzmieć: "prawa ręka na zielone". Na jednym kole na macie można umieścić tylko jedną rękę lub nogę. Koło zajmuje ten uczestnik gry, który był pierwszy. Jeśli istnieje spór co do tego pierwszeństwa, kwestię rozstrzyga sędzia.

Gdy gracz wykona swój ruch, dalsze poruszanie się jest zabronione. Decyzję o przesunięciu się, gdy nie ruch należy do innego gracza, może podjąć jedynie sędzia, który chce umożliwić w ten sposób ruch innemu graczowi. W sytuacji, gdy wszystkie sześć kół wylosowanego koloru jest zajęte, dokonuje się losowania koloru ponownie.

Podparcie się na macie łokciem lub kolanem oznacza odpadnięcie z gry. Gdy gra toczy się drużynowo, członkowie jednej drużyny mogą stawać na tych samych kołach. W sytuacji, gdy choć jedna osoba z danej drużyny podeprze się na macie kolanem lub łokciem drużyna odpada.  Wygrywa ta drużyna, która pozostanie na macie dłużej niż przeciwnicy.

Myślisz, że to łatwa gra? Zobacz, a przekonasz się, że trzeba wprawy:

Jakie są Wasze ulubione gry ruchowe? W co, kiedy i z kim najczęściej gracie? Dajcie znać!

OCENA
3.33
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
1 + 4 =

Polecamy