Jak powinna zachowywać się sekretarka?

Savoir-vivre    
ocena
Stanowisko sekretarki w firmie bardzo często określane jest jako „osobista asystentka”, „sekretarz wykonawczy”. Od jej pracy zależy prawidłowe funkcjonowanie sekretariatu, co ma bezpośredni wpływ na całą firmę.

Jak powinna zachowywać się sekretarka?

photoxpress.com

Nie da się wymienić wszystkich obowiązków sekretarki, gdyż każda korporacja stawia swoim pracowników inne wymagania. Szczególnie jeśli chodzi o zagraniczne przedsiębiorstwa, których polityka podlega pod kraj, w którym znajduje się główna siedziba.

Typowymi obowiązkami sekretarki są: utrzymywanie kontaktu z klientami, zajmowanie się korespondencją i organizacją pracy w biurze oraz umawianie spotkań.

Poprzez zakres swoich obowiązków asystentka spędza najwięcej czasu ze swoim szefem, przez co czasem mimowolnie staje się uczestnikiem wielu wydarzeń z jego życia. Nawet jeśli współpracownik nie będzie prosił o zachowanie dyskrecji, asystentka powinna mieć wyczucie, czy przekazywanie pewnych informacji dalej będzie etyczne i nie zaszkodzi konkretnej osobie. Powstrzymanie się od rozmowy na tematy dotyczące życia innych oznacza, że potrafimy uszanować czyjąś prywatność, a także, że jesteśmy godnymi zaufania pracownikami.

Osoba, która umawia na spotkania innych ludzi, a także jest odpowiedzialna za organizację własnej pracy - powinna być punktualna. Nie chodzi tylko o spóźnianie się, ale również przychodzenie przed czasem. Oba typy zachowań mogą wprawić w zakłopotanie drugą stronę i będą świadczyły o braku dobrych manier u sekretarki.

Asystentka w kontaktach z klientami jest ambasadorem swojej firmy, dlatego poprzez swoje zachowanie musi godnie ją reprezentować, okazując szacunek innym.

Co myślicie o zawodzie sekretarki? To trudna czy łatwa praca?

OCENA
1.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
2 + 2 =