Formalności przy ubezpieczeniu mieszkania

Ubezpieczenia    
ocena

Nie ma jednej, obowiązującej zasady, jeśli chodzi o formalny aspekt wykupowania polisy ubezpieczeniowej. Z drugiej strony duża konkurencja na tym rynku sprawia, że instytucje finansowe często posługują się określeniem „minimum formalności”, reklamując swoje usługi. Oznacza to, że większość spraw, dotyczących sfinalizowania polisy załatwia ubezpieczyciel.

Liczba i zakres formalności, jakie należy spełnić, chcąc wykupić ubezpieczenie mieszkania, zależy od firmy, z którą będzie zawarta umowa. Najczęściej trzeba zgłosić się do towarzystwa i wypełnić odpowiedni wniosek i wypełnić odpowiedni formularz. Większość instytucji finansowych korzysta z Internetu. W praktyce oznacza to, że osoba zainteresowana wykupieniem polisy wysyła wiadomość do potencjalnego ubezpieczyciela. To on kontaktuje się z przyszłym klientem. Standardem są oględziny mieszkania, których dokonuje przysłany przez firmę rzeczoznawca.

Na tym etapie można negocjować warunki przyszłej umowy. I jak zawsze uważać na tzw. wyłączenia czy limity odpowiedzialności. Te ostatnie dotyczą z góry określonych i nazwanych składników ubezpieczanego majątku. Zawsze są one niższe niż rzeczywista wartość danego przedmiotu.

Zawierając umowę należy posiadać odpowiednią dokumentację, dotyczącą mieszkania czy posiadanego w nim majątku. Są to rachunki, faktury i zaświadczenia. W trakcie jej trwania warto też informować ubezpieczyciela o zakupie kosztownych przedmiotów. Duże znaczenie ma także zadbanie o odpowiedni stan techniczny mieszkania. Można wtedy uniknąć posądzenia o niewłaściwie użytkowanie lokalu w przypadku powstania szkody.

Mieliście jakieś problemy z dopełnieniem formalności przy ubezpieczeniu mieszkania? Podzielcie się swoimi doświadczeniami w komentarzach.

OCENA
0.00
OCEŃ PORADĘ

Komentarze

Dodaj zdjęcie do komentarza:
PRZEGLĄDAJ
Dodaj film wideo do komentarza:
Dodaj film z dysku:
PRZEGLĄDAJ
 
4 + 4 =