Wnętrza Aranżacja mieszkania w stylu skandynawskim

Aranżacja mieszkania w stylu skandynawskim

-

Tkaniny, które stosuje się najczęściej to bawełna, len, wełna. Podłogi – drewno najczęściej jest bielone lub olejowane, podłoga powinna być raczej matowa.

Wnętrze skandynawskie wydaje się być zaprzyjaźnione z naturą.

Styl ten cechuje również prostota, którą widać w formach mebli, ozdób, dekoracji. Kolory to przede wszystkim biel – dużo bieli, ale również pastele, jasny beż i delikatne odcienie szarości. Koloru wnętrzom mogą dodać np. świeże kwiaty w wazonach, rozmieszczone w kilku miejscach w domu.

W stylu skandynawskim prym wiodą otwarte przestrzenie, duże odsłonięte okna – bez firan i zasłon. Jest to również styl trochę romantyczny – we wnętrzach można zauważyć zwiewne lekkie tkaniny kołysane podmuchem wiatru, tapety w delikatne wzory kwiatowe, miękkie wygodne kanapy, pledy, poduszki, ażury. Wnętrze wydaje się skromne i niewinne.

Na ścianach pojawiają się także boazerie lub fakturowane tapety. Można użyć również listew wykończeniowych – pod sufitem.

Fronty mebli i drzwi mają zazwyczaj wgłębienia. Meble mogą stać na nóżkach – doda to im lekkości. W jadalni pojawiają się regały, witryny i komody. Wnętrze dzięki temu wydaje się być bardziej domowe i przyjazne. Meble i część wyposażenia w stylu skandynawskim możemy znaleźć np. w IKEA.

Oświetlenie – żyrandole mogą być zarówno proste w swej formie (np. przypominające powiększone żarówki), jak i te bardziej dekoracyjne, które będą stanowić główną i najbardziej zauważalną dekorację wnętrza. Powinny być jednak utrzymane w stylistyce – ciekawym pomysłem są lampy wykonane ze sklejki, drewna lub papieru. Takie oświetlenie naturalnie wpisze się w charakter wnętrza.

Przestrzeń we wnętrzu urządzonym w stylu skandynawskim powinna być uporządkowana – podobnie jak w minimalizmie, nie zagracamy przestrzeni, widoczne na zewnątrz elementy powinny być użyteczne i funkcjonalne.

Co Was przekonuje do stylu skandynawskiego? Co w nim lubicie najbardziej?

Anna Jabłońska, Biuro Projektowe

Anna Jabłońska – projektantka wnętrz. Ukończyła Architekturę na Politechnice Białostockiej. Od kilku lat realizuje projekty we współpracy z biurami projektowymi, a także pod szyldem własnej firmy. Również u nas dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem.

 

Nasz specjalista pisze o sobie:

Mimo  iż ukończyłam studia na Wydziale Architektury i Urbanistyki, moją pasją stało się projektowanie wnętrz. Od dziecka lubiłam stale coś zmieniać, poprawiać, projektować. I tak mi zostało.

Projektowanie wnętrz to wbrew pozorom nie tylko przyjemność i dobieranie kolorów, ale również ciężka praca, pełna kompromisów i ciągłego poszukiwania. Jednak uwielbiam ten moment, kiedy po wielu trudach i tygodniach pracy, widzi się efekt końcowy.

Od dwóch lat prowadzę własną firmę, która zajmuje się projektowaniem, głównie w województwie mazowieckim i podlaskim. Obecnie pracuję nad napisaniem książki i własnym sklepem internetowym, zajmującym się sprzedażą artykułów wyposażenia wnętrz, który wystartuje już wkrótce.

Moją pasją jest również malarstwo, fotografia i  pisanie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WARTO PRZECZYTAĆ

Grupy wsparcia dla chorych na depresję – jak przekonać do zapisania się?

W leczeniu depresji stosuje się obecnie nie tylko środki farmakologiczne, ale również psychoterapię. Dopiero połączenie ze sobą obu tych metod może przynieść wymierne efekty w tym rodzaju zaburzeń. Ważne również jest to, aby chory miał świadomość, że jego sytuacja nie jest odosobniona i może liczyć na wsparcie innych. W tym celu warto zapisać cierpiącego na depresję człowieka do grupy wsparcia. Jak to zrobić?

Ringo – zasady gry

Ringo to polska gra sportowa, w której zadaniem uczestników jest rzucanie gumowym kółkiem w ten sposób, by znalazło się ono na boisku przeciwnej drużyny. Autorem gry jest polski szermierz i dziennikarz Włodzimierz Strzyżewski w 1959 r. Pierwsze Otwarte Mistrzostwa Polski w ringo odbyły się w 1973 r.

Zobacz też

Marketing mix – informacje

Marketing mix to bardzo bogaty zasób narzędzi marketingowych, używanych przez firmę do zrealizowania ustalonych wcześniej planów marketingowych, na określonym rynku docelowym. Źródła terminu marketing mix sięgają początku lat pięćdziesiątych ubiegłego stulecia, jednak w formule 4P spopularyzował go w 1960 roku amerykański profesor E. Jerome McCarthy. Jego koncepcja odnosi się do dóbr materialnych i składa się z czterech czynników, w obrębie których pojawiają się różnorodne zmienne marketingowe.

Bluza męska – jak poprawić jej casualowy styl

Bluza to uniwersalna część garderoby, która zależnie od kroju i doboru dodatków może spełniać różne funkcje w codziennej, męskiej...

Zimowe zabawy z dziećmi w domu

Zima to zdecydowanie piękna pora roku, trzeba tylko nauczyć się dostrzegania jej zalet. Wprawdzie temperatura spada poniżej zera, na...

Może Cię zainteresuje: