Komentowanie powinno być przemyślane, tak by zostało przez innych użytkowników Internetu odebrane jako wartościowe.

Warto dokładnie zastanowić się nad treścią komentarza, ponieważ dobry komentarz może być reklamą nas samych – na pewno lepszą niż bezmyślne spamowanie nazwą naszej firmy czy naszym nazwiskiem.

Przykładowo, na blogach agencji rekrutacyjnych dużo lepiej pisać treść wysokiej jakości, niż przy każdym poście informować, że poszukujemy pracy.

Jeżeli będziemy pisać dobre komentarze, blogerzy mogą chcieć się nam odwdzięczyć i również umieszczać komentarze na naszym blogu, co może mocno poprawić popularność.

Komentować należy tam, gdzie mamy coś do powiedzenia, a nasze komentarze powinny dotyczyć tematyki, którą znamy i rozumiemy. Dzięki temu nasze posty będą odbierane pozytywnie przez czytelników.

Komentując, warto się podpisać. Sposób podpisu zależy od rodzaju bloga. Na niektórych, mniej formalnych blogach warto pozostawić swój nick. Na blogach profesjonalnych, biznesowych lepiej przedstawiać się imieniem i nazwiskiem.

Zdecydowanie lepiej pisać dane komentarze, logując się do platformy, na której blog jest umieszczony.

Pisząc komentarze, należy pamiętać o zasadach interpunkcji i ortografii. Nawet najbardziej profesjonalny i merytoryczny komentarz nie zostanie oceniony pozytywnie, jeżeli pojawią się liczne błędy ortograficzne.

Ponadto, pisząc nie wolno obrażać innych dyskutujących i zachować kulturę wypowiedzi.

Uważacie, że potraficie pisać wartościowe komentarze? Często udzielacie się online? Co najczęściej komentujecie? Dajcie znać.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak rozpoznać czcionkę na obrazku?
Następny artykułUwodzicielski makijaż dla brunetki

Anna Liszewska - ukończyła Politechnikę Wrocławską na kierunkach: Technologie Internetowe oraz Zarządzanie i Marketing. Jej praca magisterska dotyczyła użyteczności aplikacji internetowych. Doświadczenie zdobywała, pracując w agencjach interaktywnych m.in. jako kierownik sekcji usability, specjalista ds. inżynierii przemysłowej, specjalista ds. projektów społecznościowych.

Nasz specjalista o sobie:

Na co dzień badam i projektuję serwisy internetowe oraz aplikacje webowe. Prowadzę również szkolenia w tym zakresie. Poza tematyką usability interesuję się przede wszystkim mediami społecznościowymi i ich wykorzystaniem w marketingu i reklamie. Wolny czas poświęcam na czytanie książek, turystykę górską oraz jeździectwo.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here